  • Data: 2009-03-01 20:09:00
    Temat: Re: Ocieplenie ścian kilka pytań
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:goe63v$pgl$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo widzisz Ytong jest bardzo porowatym materiałem oraz bardzo dobrze
    > przenikalnym dla powietrza i wilgoci.
    > Ponadto większość ludzi, którzy decydują się na Ytong wykonuje tynki
    > gipsowe, a gips jak wiadomo tworzy barierę dla powietrza i pary wodnej.
    > Zatem cała sprawa polega na tym, że utrudnione jest wnikanie pary wodnej z
    > wewnątrz w ścianę, a natomiast ułatwione jest wydalanie tej wilgoci na
    > zewnątrz.

    Nie do konca mnie to przekonuje, ale polemizowac nie bede bo oczywiscie
    doswiadczenia kazdy moze miec inne.
    U moich sasiadow grzyb rosnie w naroznikach, u mnie tez tam sie pojawia,
    niestety kiepska wentylacja i nie tylko, ale nie o tym. Nie zauwazylem
    natomiast grzyba przy oknach, a dom ze starej przedwojennej cegly. Co do
    gipsu juz pisalem, moze masz racje, ale mnie to nie bardzo przekonuje, to
    nie argument rzecz jasna, ale tez nie wszyscy gipsuja. U siebie zrobilem
    tradycyjne tynki zacierane wapnem z piaskiem kwarcowym. Zadnych gipsow. Poza
    tym grzyb przy oknach powinien pojawic sie i na gipsie jak sadze.

    > Za górę ?
    > Toż to styropian jest obecnie tak tani, że nawet nie opłaca się nie robić
    > ocieplenia, ponieważ jego koszty zwrócą się bardzo szybko.

    Styropian pewnie tak, ale reku i cala konieczna do niego reszta juz tak
    tania nie jest. Koszt to jakies 20tys. poza komfortem i upodobaniami
    zwrocic sie chyba nie ma szans. Okna trzy szybowe, styropianu czy czego tam
    jeszcze co najmniej 20cm... Globalnie uzbiera sie z tego kupka, ktora z
    zalozenia powinna sie zwrocic w postaci mniejszych rachunkow w jakims
    rozsadnym okresie.

    > Bo tu chodzi o kompromis pomiędzy ceną, jakością i skutecznością.

    Jak to w budownictwie. :-)

    Pozdro.. TK