  • Data: 2013-02-09 18:31:17
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > No to miałeś fart, bo ja pamiętam ceny z 2009r ok. 140-150zł/m^3.

    Obecnie wiodącej firmy (hmm...) to koszt na poziomie 125/m3 dla 0.042 i
    jakieś 150/m3 dla odmiany 0.038.

    Jan natomiast zastanawiam się nad czymś innym.
    Zakładam, że może się udać w cenie ~160PLN/m3 dostać coś na poziomie
    0.033 (przy odpowiednim podejściu i ilości, jeszcze nie zabrałem się za
    negocjacje, więc strzelam), a skoro tak, to może zamiast 15cm styropianu
    klasy 0.042 warto dać 10cm klasy 0.033?
    Cena jest liczona z kubika, więc 10-ki jest 50% więcej, w efekcie wyszło
    by taniej, a i ściany nie były by takie "masywne". Poza tym twardszy
    jest (Ergie - sprawdziłem, masz rację, dla mnie ciekawostka).

    Na razie luźne dywagacje, nie sprawdziłem cen, ani nie przeliczyłem
    dokładnie rezystancji cieplnych.

    Swoją drogą - rezystancje przejścia... co toto jest? Rezystancja na
    styku tynk-powietrze? Wiem, że małe wartości i praktycznie nie zmieniają
    niczego, ale jakoś nie spotkałem takich wcześniej (fakt że w innej
    branży). Wymysł branżowy, czy faktycznie ktoś to liczy?

    Miłego.
    Irek.N.