  • 1. Data: 2013-02-03 21:29:01
    Temat: Ocieplenie styropianem
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No właśnie, kolejny etap i kolejne problemy.

    Padło na ocieplenie ścian 15cm styropianu. Polecany jest Austrotherm,
    ale na temat który - to już słabo z argumentami, muszę jeszcze poczytać.
    Interesuje mnie coś innego. Nie chcę ocieplania na tzw placki, gdyż
    powstaje w takim przypadku dylatacja pomiędzy ścianą a ociepleniem,
    którą spokojnie może się poruszać powietrze. Nie wierzę w skuteczne
    zamknięcie od dołu i góry płatu ocieplenia, więc obawiam się o straty tą
    drogą.
    Słyszałem, że kleją na ramkę - niby ma to zamknąć powietrze pomiędzy
    ociepleniem a ścianą, hmm... może coś w tym jest.
    Słyszałem też o klejeniu pianką, ale tutaj obawiam się czy nie będzie
    zachodziła degradacja styropianu.

    Prośba więc, pokierujcie mnie w dobrą stronę, co jest oczywiste, na co
    zwrócić uwagę. Jednym słowem jak się zdoktoryzować w temacie ocieplenia :)

    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-02-03 21:47:40
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >Prośba więc, pokierujcie mnie w dobrą stronę, co jest oczywiste, na co
    >zwrócić uwagę. Jednym słowem jak się zdoktoryzować w temacie ocieplenia :)

    U mnie robili na placki z ramka i jestem zadowolony dodatkowo jeszze okna
    okelili 4cm styro prostopacel d osciany i tak mi zamkneli doplyz zimlego
    powietrza wokół okna i jesten naprawde z ekipy zadowolony.
    --
    .:Artur:.

  • 3. Data: 2013-02-03 23:44:57
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 lutego 2013 21:29:01 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
> [...]
    >

    > Prośba więc, pokierujcie mnie w dobrą stronę, co jest oczywiste, na co
    >
    > zwrócić uwagę. Jednym słowem jak się zdoktoryzować w temacie ocieplenia :)

    Będzie wykład o piance. Możesz notować. Ocieplałem u siebie sufit styropianem. Od
    środka. Od zewnątrz byłem bez szans. Kupiłem specjalną piankę do styropianu, bo ta
    zwykła to panie jak siki śnieg. A że maiłem jeszcze kilka miejsc do zapiankowania to
    nabyłem drogą kupna najtańszą letnią piankę po 9 zyli za puszkę. Oczywiście do pianki
    do styropianu musiałem kupić specjalny pistolet za 25 złotych. To jak mialem dwie
    pianki i styropian to wypróbowałem tą letnią. Dedykowana praktycznie nie rusza
    styropianu. Letnia rusza na głębokość milimetra. Wżera się i integruje ze
    styropianem. Jest do tego wydajniejsza. Na dodatek wydaje mi się że lepiej klei do
    tynku, desek, rąk, ubrania roboczego, wykładziny i szafy. Do wanny tez. Ale z wanny
    łatwo się skrobie. Ty masz ściany. U mnie sufit i z 5 mm tynku na styropianie. Letnia
    pianka trzyma styropian i tynk. Jak wycinałem w styropianie dziury na lampy. Jak już
    był przyklejony ale nie otynkowany. To trafiałem na miejsca gdzie pod styropianem
    była pianka. Przy wyrywaniu styropianu zawsze zostawała cienka warstwa tego
    zintegrowanego z pianką. Teraz zamierzam na piankę płytki przykleić. Takie mam do
    niej zaufanie. Płyty gipsowe na piankę kleiłem. Na suficie też. I trzyma.

  • 4. Data: 2013-02-04 00:26:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 3 lutego 2013 21:29:01 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
    > Padło na ocieplenie ścian 15cm styropianu. Polecany jest Austrotherm,

    jaki styropian - wg mnie lepiej o 2cm wiecej najtańszego niż silić sie na drogi i
    niby porządny. Jakos nie mam zaufania ze marka czyni parametry.
    Grafitowe kropki mnie bawią :)

> [...]
    > ociepleniem a ścianą, hmm... może coś w tym jest.
    > Słyszałem też o klejeniu pianką, ale tutaj obawiam się czy nie będzie

    klei sie klejem na ramkę (obawy które opisales są uzasadnione), lub na pianę typu
    tytan eos (tym kleiłem u siebie na kanadyjczyku). Pianką wychodzi drożej.
    Zgodzilbym sie z kogutkiem ze moznaby zastosować inną, tanią pianę i też by
    zadziałało.

    b.

  • 5. Data: 2013-02-04 10:00:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > Prośba więc, pokierujcie mnie w dobrą stronę, co jest oczywiste, na co
    > zwrócić uwagę. Jednym słowem jak się zdoktoryzować w temacie ocieplenia :)

    Na pianę najlepiej ale najdrożej, na ramkę też ok i taniej. Jak Ci jakaś
    ekipa proponuje placki to goń ich na drzewo.

    Co do producenta to nie warto brać no-name bo nie trzymają deklarowanych
    parametrów. Jest wielu markowych producentów a cena zależy od lokalizacji
    (odległości od fabryki) inny styropian będzie najtańszy na Podhalu a inny na
    Pomorzu.

    Lepiej dać cieńszą warstwę lepszego (twardszego) styropianu niż grubszą byle
    jakiego. Lepszy styropian jest twardszy więc dłużej pozostanie nienaruszony.

    Jakby to miało być u mnie to jeszcze kazałbym dać dwie warstwy siatki na
    kleju - wtedy taka ściana staje się bardziej dziecio-odporna. Przy miękkim
    styropianie i jednej warstwie siatki wystarczy że dziecko kopnie piłkę albo
    rzuci większy patyk czy kamień i już tynk pęknięty. Później w to pęknięcie
    wnika woda i po zimie jest odprysk. Siatka i tynk są tanie, a dzięki temu
    ściana rzadziej będzie potrzebowała renowacji.

    Aha no i najistotniejsze w żadnym wypadku nie zgadzaj się na tynk akrylowy -
    elektryzuje się i już po roku ściana wygląda jakby była cała brudna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-02-04 11:35:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Lut, 00:26, Budyń <b...@r...pl> wrote:
> [...]
    > Zgodzilbym sie z kogutkiem ze moznaby zastosować  inną, tanią pianę i też by

    Macie może jakieś mocne argumenty za tym żeby nie kołkować? My co
    prawda nawet działki nie mamy jeszcze ale dyskusje ciągle odchodzą
    ostre, a że mam babę po budownictwie to muszę walczyć o każdą
    duperelę. Upiera się na kołkowanie i nie mogę na razie przekonać :>

    L.

  • 7. Data: 2013-02-04 11:39:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    g2000yqa.googlegroups.com...

> [...]
    > ostre, a że mam babę po budownictwie to muszę walczyć o każdą
    > duperelę. Upiera się na kołkowanie i nie mogę na razie przekonać :>

    A dlaczego chcesz nie kołkować?

    Skoro jesteś jeszcze przed budową możesz wybrać ścianę 3-warstwową, a jeśli
    zdecydowałeś się na nieszczęsną 2-warstwową ocieploną styropianem to
    koniecznie kołkuj i daj dwa razy siatkę na kleju.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-02-04 11:42:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 11:35:18 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    >
    > ostre, a że mam babę po budownictwie to muszę walczyć o każdą
    >
    > duperelę. Upiera się na kołkowanie i nie mogę na razie przekonać :>

    Główny argument to taki że nie trzeba kołkowacć.
    Koszt kołkowania niewielki ale nie widze sensu po co to robić. Dom jednorodzinny to
    nie kilkupietrowy blok.

  • 9. Data: 2013-02-04 11:46:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 11:39:38 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > koniecznie ko�kuj i daj dwa razy siatk� na kleju.

    Strzelanie z armaty do muchy.
    Nie wiem jak teraz ale jak ja temat zgłebiałem to nawet prod
    Mam styro niekołkowane, na to jednawarstwa siatki na to tynk mineralny Atlas SN Mal+
    farba silikonowa atlas.
    Można piłke o scianę walić niec nie pęka.
    Mam tez tym SN Mal zrobione przedpokój i klatkę schodowa. Super sprawa, twarde to
    odporne na uderzenia.
    Nie wiem jak teraz ale jak ja sprawę zgłebiałem to nawet producenci systemów ociepleń
    kołkowanie zalecali dopiero na budynkach powyżej dwóch kondygnacji.

  • 10. Data: 2013-02-04 11:52:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Atlas SN Mal+ farba silikonowa atlas.
    > Można piłke o scianę walić niec nie pęka.

    Ile lat?

    Jeszcze nie widziałem domu ocieplonego styro który by po 10 latach nie
    wymagał renowacji.

    W większości przypadków wystarczy nieostrożnie oprzeć drabinę by pojawiły
    się ślady. Rzut kamieniem lub kijem to już odprysk aż do siatki, a odbijanie
    piłki powoduje mikro-pęknięcia przez które później wnika woda i tynk odpada
    po następnej zimie całymi płatami.

    O takich rzeczach jak jazda załadowaną taczką i zahaczenie o ścianę nawet
    nie wspominam. To co na normalnym tynku na cegle pozostawia lekki ślad w
    styropianie robi sporą dziurę. Nie po to buduje się dom, by później uważać
    na każdym kroku i obchodzić się z nim jak z jajkiem.

    Pozdrawiam
    Ergie