    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Od prawie tygodnia slonce i
    Date: Fri, 18 Feb 2011 20:42:51 +0100

    news:ijmfe5$bga$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości

    > Mnie to nie dziwi. Podejzewam, ze latem nagrzalby i dwa razy tyle wody
    > gdyby mial taki zasobnik. Ciekawe jakie temperatyry zasobnika byly powodem
    > przerazenia? Gdyby nie schladzal to woda w zasobniku dojdzie do jakiejs
    > tam temp. po wyzej ktorej straty kolektora beda na tyle duze, ze zasobnik
    > nie bedzie juz grzany. Przez schladzanie zasobnika zwieksza sprawnosc
    > kolektora.

    Nie ta filozofia :-) Gosc puszcza na drabinke ciepło bo w zasobnikach wiecej
    sie go nie miesci. Jak dostarczane jest ciepło to rosnie temperatura, a
    powyzej 100st - bum :-) A jak zamknie zawór zeby wody nie grzać - to
    zagotuja sie solary. Nie bedzie bum ale tez do kitu :)
    Bo kolektor osiągnie oczywiscie temperature przy których równoważy sie
    pochłanianie ciepła i jego oddawanie - tylko ze to jest wysoka temperatura,
    rzedu 150-200stopni (temp stagnacji). Wiec nie o sprawnosc tu idzie ale o
    przetrwanie :-)

    b.