    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Od prawie tygodnia slonce i
    Date: Sat, 19 Feb 2011 00:51:54 +0100

    news:ijmuf7$2e6$1@news.onet.pl...

    > Przy jakim przeplywie i jakiej temp. w zasobniku?

    przy żadnym -mowimy o sytuacji gdy nie odbieramy ciepła. Tyle własnymi
    ręcami zmierzyłem :) Za pomocą instrumentów pomiarowych rzecz jasna.

    > Nie nagrzeja sie do 200C, chyba, ze wylaczysz pompe i to tez nie takie
    > pewne.

    własnie wyłączyliśmy bo bufor sie gotował.

    >Czarna kierownica w zamknietym samochodzie rozgrzewa sie do kilkudziesieciu
    >stopni w letnie upaly i co prawda nie raz parzy ale sie nie topi. Wody na
    >niej nie zagotujesz. Slowem, nie twierdze, ze to temp. nie do osiagniecia,
    >ale ja takich nie widuje.

    Co mnie obchodzi kierownica i wrażenia -do tabelki producenta solarów
    zajrzyj - tam jest podana temperatura stagnacji czyli temperatura do której
    nagrzeje sie solar przy braku poboru ciepla.

    > Mowa o stagnacji bedzie wtedy kiedy nie ma odbioru ciepla, czyli z jakichs
    > przyczyn pompa stoi. W praktyce to sie prawie nie zdarza.

    a ten swoje :-) Przeciez rozważamy sytuacje "za duzych solarów". Pewnie ze
    nie zdarza sie bo kazdy solar ma odpowiednio dobrany razem ze zbiornikiem.
    Problem powstaje gdy ktos sobie zazyczy wspomagac ogrzewanie - i nabedzie
    50m2 solarów -jesienią, wiosną - bedzie ok. Tylko co latem -poza mozliwoscią
    nagrzewania basenu :-) A jak braknie pradu?

    b.