    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Od prawie tygodnia slonce i
    Date: Sat, 19 Feb 2011 02:28:54 -0800 (PST)

    On 17 Lut, 13:02, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ale tego nikt nie neguje pozostaje tylko kwestia koszt w, oraz tego co
    > rozbic z nadmiarem ciepla w okresie letnim.

    Nadmiar ciepla nie jest problemem. Wystarczy zaslonic folia alu solary
    i po sprawie.
    A co do kosztow to szacowal bym ze:
    Jakies 40% opalu jaki mi schodzi w roku zuzywam w jesien/wiosna i w
    lato na CWU. U mnie jest to jakies 1200zl.
    Do tego doliczyl bym dodatkowe 1200zl jako koszt en. elekt.
    poswiecanej na grzanie wody.
    Czylo rocznie mozna by liczyc na oszczednosc rzedu 2400zl.

    Jeden panel to jakies 1000zl. Odpowiedni uklad hydrauliczny i zbiornik
    to pewnie koszt dodatkowy rzedu 6-10kzl.
    Czyli inicjalny wiekszy koszt. A zwrot kosztow w 6-10lat.
    Nie jest to jakos rewelacyjna sprawa ale moze sie oplacic.