  • Data: 2011-02-20 20:32:17
    Temat: Re: Od prawie tygodnia slonce i
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ijrsjh$jhp$1@node2.news.atman.pl...
    > To 1,3kW/m^2 jest prostopadle do linii Słońce-Ziemia. Przed wejściem do
    > atmosfery.

    No wiec 1,3kW/m2 jest przed atmosferą, żródła podaja ze do ziemi dochodzi
    1kW/m2. To jest duża różnica w stosunku to pomiarów z tej stacji
    meteorologicznej (ponizej600W/m2, po uwzględnieniu kąta bedzie z 700)
    Ciekaw jestem skąd sie bierze.

    >Za to twój kolektor jest skierowany do Słońca - ale nie przez cały dzień.
    >Chyba, że masz ruchomy kolektor podążający za Słońcem.

    to był pomiar w najlepszym momencie czyli full słońce i kolektor ustawiony
    prawidłowo do słońca. Natomiast on faktycznie podążał za słońcem -metodą
    przestawiania w ogródku :-)))
    Solar był zrobiony raczej do zabawy i prób, wiec ilosc energii mnie
    specjalnie nie interesowała. Bo to sobie mogę wyliczyć z danych
    statystycznych i mocy uzyskanej.

    b.