    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 4 Mar 2016 02:19:08 -0800 (PST)
    Subject: Re: Odbiór domu jednorodzinnego
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 marca 2016 10:48:19 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Powiedzcie mi proszę jak to jest.
    > Jest sobie dom jednorodzinny o statusie "w budowie".
    > Ma częściowy odbiór parteru i na tej podstawie było możliwe zamieszkanie.
    > Teraz załóżmy, że miałby zostać oddany w pełni i po prostu budowa
    > miałaby wreszcie być zakończona.
    > Jakie będą potrzebne papiery do tego
    Kierbuda najlepiej spytaj bo i tak on musi natworzyć trochę papierów i posteplowac.
    > i czy ktoś z nadzoru rusza tyłek
    ,Jeśli się nic nie zmieniło to w takiej sytuacji zawsze przyłażą. Przy odbiorze
    całkowity nie przyłażą praktycznie nigdy, przy odbiorach "na raty" musza przyleźć
    podobno,
    > oglądać/sprawdzać taki dom czy zaocznie podbijają w jakimś tam terminie
    > Pytanie drugie - czy jeżeli dom jest kupiony, wiadomo normalnie aktem
    > notarialnym, to jest konieczne jeszcze osobne oświadczenie sprzedawcy >o zgodzie
    na przeniesienie pozwolenia na budowę na kupca? Bo wydaje >mi się to trochę
    absurdalne skoro jest akt notarialny zakupu całej
    > nieruchomości w stanie, w jakim jest.
    W 2007 roku kupowałem dziąłke z pozwoleniem na budowę. Musiałem pozwolenie przenieść
    na siebie po zakupie. Kierbud którego sobie wtedy wybrałem do nadzorowania budowy
    załatwił to szybko i sprawnie, nic mnie to nie kosztowało
    Musisz znaleźć w okolicy człowieka który ma stosowne uprawnienia i dobrze żyje z
    lokalnym PINB to będziesz miał dużo prościej, szybciej bez zbędnej czepianiny.