  • 1. Data: 2016-03-04 10:48:17
    Temat: Odbiór domu jednorodzinnego
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Powiedzcie mi proszę jak to jest.
    Jest sobie dom jednorodzinny o statusie "w budowie".
    Ma częściowy odbiór parteru i na tej podstawie było możliwe zamieszkanie.
    Teraz załóżmy, że miałby zostać oddany w pełni i po prostu budowa
    miałaby wreszcie być zakończona.
    Jakie będą potrzebne papiery do tego i czy ktoś z nadzoru rusza tyłek
    oglądać/sprawdzać taki dom czy zaocznie podbijają w jakimś tam terminie
    papier i tyle?

    Pytanie drugie - czy jeżeli dom jest kupiony, wiadomo normalnie aktem
    notarialnym, to jest konieczne jeszcze osobne oświadczenie sprzedawcy o
    zgodzie na przeniesienie pozwolenia na budowę na kupca? Bo wydaje mi się
    to trochę absurdalne skoro jest akt notarialny zakupu całej
    nieruchomości w stanie, w jakim jest.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2016-03-04 11:19:08
    Temat: Re: Odbiór domu jednorodzinnego
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 marca 2016 10:48:19 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > Ma częściowy odbiór parteru i na tej podstawie było możliwe zamieszkanie.
    > Teraz załóżmy, że miałby zostać oddany w pełni i po prostu budowa
    Kierbuda najlepiej spytaj bo i tak on musi natworzyć trochę papierów i posteplowac.
    > i czy ktoś z nadzoru rusza tyłek
    ,Jeśli się nic nie zmieniło to w takiej sytuacji zawsze przyłażą. Przy odbiorze
    całkowity nie przyłażą praktycznie nigdy, przy odbiorach "na raty" musza przyleźć
    podobno,
> [...]
    na przeniesienie pozwolenia na budowę na kupca? Bo wydaje >mi się to trochę
    absurdalne skoro jest akt notarialny zakupu całej
    W 2007 roku kupowałem dziąłke z pozwoleniem na budowę. Musiałem pozwolenie przenieść
    na siebie po zakupie. Kierbud którego sobie wtedy wybrałem do nadzorowania budowy
    załatwił to szybko i sprawnie, nic mnie to nie kosztowało
    Musisz znaleźć w okolicy człowieka który ma stosowne uprawnienia i dobrze żyje z
    lokalnym PINB to będziesz miał dużo prościej, szybciej bez zbędnej czepianiny.

  • 3. Data: 2016-03-04 11:27:24
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-03-04 o 11:19, Kris pisze:
> [...]
    lokalnym PINB to będziesz miał dużo prościej, szybciej bez zbędnej czepianiny.

    No właśnie kierbud jest już jedną nogą na emeryturze i generalnie on
    jakiś taki mało obrotny mam wrażenie jest i jakby niedoinformowany.
    Dom jest w budowie od 1986 roku, więc wszystkie projekty, papiery itp.,
    są ostro stare, choć większość rzeczy została zrobiona dopiero w 1999
    roku, bo do tego czasu powstawały mury systemem gospodarczym, po czym
    przejął to poprzedni właściciel.
    Wnętrza są totalnie inaczej zrobione niż w projekcie, ale ponoć to można
    jakąś tam inwentaryzacją czy czymś zmieniać. Tak czy owak kierbud też
    kręci, bo najpierw twierdził, że niby nie można zakończyć, bo elewacja
    nie zrobiona i jedno z pomieszczeń. Jak sprawdziłem, że elewacja nie
    powinna mieć wpływu na odbiór, a tym bardziej niezrobione pomieszczenie,
    to coś tam innego zaczął wymyślać. A na odmianę przy ostatniej wizycie
    znowu sam stękał, że może by to po prostu zakończyć. Więc już jestem
    głupi szczerze mówiąć co o tym sądzić.
    Plus gdzieś czytałem, że teoretycuznie to chyba jakieś papiery potrzebne
    na instalacje różne itp. Ale nie wiem, bo może to już było dane przy
    poprzednim częściowym odbiorze i teraz nie trzeba?

    Generalnie chciałbym się właśnie dowiedzieć, jak to wygląda w praktyce.
    Choćby z tym przepisaniem pozwolenia na budowę na przykład. Bo PINB
    teoretycznie to chce, a z drugiej strony dla mnie to jest absurdalne, bo
    akt notarialny zakupu powinien przecież przenosić absolutnie wszelkie
    prawda dotyczące tej nieruchomości. A że będę miał problem ze
    "złapaniem" poprzednich właścicieli, to wolałbym nie musieć załatwiać
    takowego oświadczenia :/

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2016-03-04 18:46:58
    Od: JanT <J...@g...com>

    W dniu 2016-03-04 o 11:27, Kżyho pisze:

> [...]
    > teoretycznie to chce, a z drugiej strony dla mnie to jest absurdalne, bo
    > akt notarialny zakupu powinien przecież przenosić absolutnie wszelkie

    To nie tak - pozwolenie na budowę (a także wz i zt) jest prawem
    związanym z osobą (inwestorem) a nie z nieruchomością - adresat
    pozwolenia na budowę musi mieć "prawo do terenu" - oświadczenie.
    Natomiast akt notarialny przenosi wszystkie prawa związane z
    nieruchomością np.: służebności.

    JanT.

  • 5. Data: 2016-03-04 19:55:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-04 10:48, Kżyho wrote:
    > Pytanie drugie - czy jeżeli dom jest kupiony, wiadomo normalnie aktem
    > notarialnym, to jest konieczne jeszcze osobne oświadczenie sprzedawcy o
    > zgodzie na przeniesienie pozwolenia na budowę na kupca?

    Kupiłem dom w budowie na fakturę. Podjechałem do starostwa no i musiałem
    czekać aż poprzedni właściciel pofatyguje sie aby przenieść pozwolenie
    na budowę na mnie. Ponieważ fatygował sie powoli (przelew dotarł więc
    entuzjazm opadł) zniepokojony zadzwoniłem do starostwa. Okazało się że
    gdyby koleś wykitował w tym czasie to muszę czekać aż pozwolnie na
    budowę wygasnie (2 lata?). Nie da się inaczej. No i w sumie rozumiem,
    przecież jeden już zmartwychwstał więc nie mogą ryzykować. Przyznam że
    panienka która mi o tym mówiła miała na twarzy taką powagę że strach
    patrzeć. Umiejętnośc tłumaczenia debilizmow prawa jest chyba na
    egzaminach na administrację państwową.

    > Bo wydaje mi się
    > to trochę absurdalne

    A znasz jakieś przepisy nie absurdalne? To najważniejszy składnik
    ustawodawstwa w tym kraju od wieków.

  • 6. Data: 2016-03-07 09:35:17
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-03-04 o 18:46, JanT pisze:

> [...]
    > pozwolenia na budowę musi mieć "prawo do terenu" - oświadczenie.
    > Natomiast akt notarialny przenosi wszystkie prawa związane z

    Super... czyli czeka mnie przeprawa w dopraszanie się o podpisanie
    oświadczenia przez poprzedników, a najpierw ich znalezienie :/
    Już przy zakupie domu był z nimi cyrk, to teraz, to już w ogóle będzie
    świetnie podejrzewam...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2016-03-07 10:04:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 marca 2016 09:35:18 UTC+1 użytkownik Kżyho
    > Już przy zakupie domu był z nimi cyrk, to teraz, to już w ogóle będzie
    > świetnie podejrzewam...
    Ja jak przenosiłem pozwolenie na siebie to kierbud wszystko załatwił i nie pamiętam
    aby potrzebny był podpis poprzednich właścicieli.
    Zapytaj u zródła-zajdż do PINB i tam zapytaj

  • 8. Data: 2016-03-07 11:05:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-03-07 o 10:04, Kris pisze:
> [...]
    aby potrzebny był podpis poprzednich właścicieli.
    > Zapytaj u zródła-zajdż do PINB i tam zapytaj

    W PINB jak pytałem, to taki mocno formalny Pan z postawą pt. "ja wiem
    wszystko najlepiej, a Ty tu człowieku gorszego sortu z jakimiś
    pierdołami do mnie" twierdził, że muszę mieć oświadczenie. Nie wiem, nie
    próbowałem jeszcze składać wniosku bez niego.

    /__/_* /
    /