    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odbiór domu jednorodzinnego
    Date: Fri, 4 Mar 2016 19:55:53 +0100

    On 2016-03-04 10:48, Kżyho wrote:
    > Pytanie drugie - czy jeżeli dom jest kupiony, wiadomo normalnie aktem
    > notarialnym, to jest konieczne jeszcze osobne oświadczenie sprzedawcy o
    > zgodzie na przeniesienie pozwolenia na budowę na kupca?

    Kupiłem dom w budowie na fakturę. Podjechałem do starostwa no i musiałem
    czekać aż poprzedni właściciel pofatyguje sie aby przenieść pozwolenie
    na budowę na mnie. Ponieważ fatygował sie powoli (przelew dotarł więc
    entuzjazm opadł) zniepokojony zadzwoniłem do starostwa. Okazało się że
    gdyby koleś wykitował w tym czasie to muszę czekać aż pozwolnie na
    budowę wygasnie (2 lata?). Nie da się inaczej. No i w sumie rozumiem,
    przecież jeden już zmartwychwstał więc nie mogą ryzykować. Przyznam że
    panienka która mi o tym mówiła miała na twarzy taką powagę że strach
    patrzeć. Umiejętnośc tłumaczenia debilizmow prawa jest chyba na
    egzaminach na administrację państwową.

    > Bo wydaje mi się
    > to trochę absurdalne

    A znasz jakieś przepisy nie absurdalne? To najważniejszy składnik
    ustawodawstwa w tym kraju od wieków.