    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 8 Aug 2016 00:59:24 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 23:10:41 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Poza tym całkiem niedawno była audycja w radio na ten temat, zadzwonił
    > jakiś doradca kredytowy i powiedział, że każdemu klientowi, biorącemu
    > kredyt w CHF, mówił o ryzyku walutowym, ale >żaden się tym nie przejął.
    Tralalal. Nic nie gadali tylko ew dawali do podpisu dokument że klient swiadom
    ryzyka.
    Znam paru doradców którzy w tamtym okresie sprzedawali kredyty to i wiem jak to było.
    Prowizje wysokie(nawet bardzo wysokie bo i ponad 1% kredytu w Polbanku np.) z tego
    mieli to i nie zniechęcali klienta.
    Tu można poczytać- tak to mniej więcej wyglądało wtedy
    http://wyborcza.pl/magazyn/1,143016,17302190,Szok_fr
    ankowy__Wiedzieliscie.html

    "Mieliśmy pchać klientom kredyty we frankach za wszelką cenę. Takie wytyczne szły z
    zarządu, z tego byliśmy rozliczani - mówi Piotr, menedżer (pracował kolejno w dwóch
    bankach, które stawiały mocno na kredyty frankowe, nie ujawni nazwiska)."
    "Mieliśmy dość wysoki spread, na poziomie 6 proc., ale konkurencja była bardziej
    bezczelna. Kiedy doszli do 10 proc., zapytałem znajomego, który tam pracował, czy
    klienci się nie awanturują. "No co ty! Hołota nawet nie wie, co to spread. Meblują te
    swoje klitki na kredyt i są szczęśliwi"."