  • Data: 2010-12-14 07:22:19
    Temat: Re: Odkurzacz - rura kopie, pomocy
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "jagr" <j...@W...pl> wrote in message
    news:4d071664$0$27035$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "emarcin" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Też tak myślę. Drobiny kurzu otrzymują w tym miejscu potencjał i
    > poruszając się w rurze oddają go.
    > Chyba cała tajemnica
    > 1. w materiale, z którego wykonana jest szczotka
    > 2. w konstrukcji - elementy plastikowe, metalowe, śrubki, guma
    > 3. w samej mechanice (kółeczka), szybkość ruchu szczotki, docisk.
    > Kurcze, może winne są właśnie te kółeczka, które z jednej strony
    > dystansują ssawkę od podłogi ...
    > Ale to już tylko teoria, bo problem się skończył.
    > Pozdrawiam,
> [...]

    Przecież pisałem, że to swoisty generator elektrostatyczny Van den Graafa.
    Psiukaj na dywan - są środki do tworzenia filmu rozpraszającego ładunki na
    posadzkach. Są też posadzki antyelektrostatyczne np. na salach operacyjnych.
    W twoim przypadku zbiegło się kilka materiałów pracujących plus bardzo suche
    powietrze w mieszkaniu. Być może przydałby się nawilżacz powietrza z
    wbudowanym jonizatorem do wytwarzania anionów.