    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <4...@g...com>
    <b...@g...com>
    <3...@g...com>
    <c...@g...com>
    <51dc1761$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    Subject: Re: Odmienne podejście do budowania.
    Date: Sun, 21 Jul 2013 12:56:10 +0200

    news:9323ea4c-0677-431f-85d9-f69331a1a90e@googlegrou
    ps.com...

    > Ale nie ma SMAKU, a wedzi sie nie dla zdrowia tylko SMAKU :)

    Jesteś w błędzie. Tu muszę Kogutkowi przyznać rację, bo od kilku lat
    zajmuję się wędzeniem i próbowałem zarówno wędzarni tradycyjnych oraz z
    różnymi generatorami.

    > Ja czuje roznice miedzy szyneczka uwedzona na zwyklym drewnie, a
    > drewnie
    > z drzewa owocowego. To MUSI byc drewno owocowe - tylko wtedy jest smak
    > "jak od babci" :) Pisz co chcesz - nie przekonasz mnie do wedzenia na
    > grzaleczce :D

    Wędząc z generatorem możesz użyć dowolnych zrębków: olcha buk, wiśnia,
    śliwa itd.
    Całe 8 godzinne wędzenie w generatorze dymu z grzałką zużywa raptem dwie
    garści zrębków.
    Wbrew ogólnym opiniom wędzenie tradycyjne nie jest zdrowe, ponieważ
    podczas spalania drewna takiego, jakie zachodzi podczas tradycyjnego
    wędzenia, wytwarzają się substancje rakotwórcze oraz smoliste, które
    nadają nieprzyjemny, goryczkowy posmak.