    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 17 Sep 2016 08:04:51 -0700 (PDT)
    <57dd28d5$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Odpływ w garażu
    From: Budyń <e...@e...wroclaw.pl>

    W dniu sobota, 17 września 2016 13:29:11 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    A tych uzimów sie nie łączy (jest to przemyslane odstępstwo od zasad). U ciebie nie
    ma fundamentowego to i odgromówkę i uziemienie rozdzielnicy łączysz do otoku.

> [...]
    > ziemią, tam gdzie ona wychodzi z ziemi. Nawet gdyby od licznika szedł
    > kabel TN-S to i tak lokalnie uziemiamy PE możliwie blisko punktu gdzie
    > jest pierwszy ochronnik i gdzie jest listwa wyrównująca potencjały.
    > Jedynie przy TN-S nie łączymy N z PE, bo one są już rozdzielone.
    >
    > Żeby teraz naprawić brak uziomu fundamentowego należy wstrzymać się z
    > chudziakami i wbijać szpije na 4.5-6m czyli dwa zestawy jako jedną gdyż
    > zasypany fundament piaseczkiem nie jest żadnym uziemieniem. Trzeba dojść
    > do warstw gruntu rodzimego, idealnie mokrej gliny.

    pod chudziakiem szpilki chcesz robic, wewnątz fundamentu? To juz zadnej mozliwosci
    naprawy nie bedzie, a jak bednarki nie wyciągnie z rozdzielnicy na zewnątrz to umarł
    w butach.

    b.