  • Data: 2016-09-19 12:56:17
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: KIKI <n...@e...il> szukaj wiadomości tego autora

    On 19.09.2016 08:10, Budyń wrote:

    > tyle ze nieruchomego powietrza nie da sie zrobic bez zamykania go w lokalnych
    porcjach jak to sie dzieje w wełnie czy styropianie.

    To prawda ale czy nie da się uszczelnić tego dolnego bloczka na tyle?
    Raczej się da. Ud spodu zaprawa, od góry zaprawa, tynki po obu. Zostaje
    zamek na styk.

    Nie wiem czy zwiększone przewodnictwo perlitu nie spowoduje zmniejszenia
    współczynnika całości.
    Powietrze się nie liczy skoro perlit sam w sobie ma 2x większą
    przewodność. Jak byśmy wypompowali powietrze to sam perlit będzie
    przewodził własną objętością, bo jak mówisz miałby fizyczny kontakt ze
    ściankami porothermu.

    To może lepiej wypełnić porotherm pianą ale to robota głupiego. Albo
    kupić taki porotherm gotowy na tę jedną warstwę czy dwie?

    Ja bym perlitu nie sypał.

    > z technicznego punktu widzenia to bzdura ktora nierozróżnia przewodnictwa (przez
    kontakt) od promieniowania.

    Przecież to nie jest materiał jednorodny tylko stykające się betony,
    ceramiki i zaprawy.. A jakie inne oddziaływania występują w przyrodzie
    między budulcami materii?
    Ja znam elektromagnetyzm(fotony), oddziaływania silne(kwarki, gluony),
    oddziaływania słabe (bozony W, Z i H) oraz grawitacja.

    Słabe to nadawanie masy, silne to bomba atomowa, grawitacja wiadomo i
    zostaje elektromagnetyzm. Czy uważasz, że elektrony przechodząc na
    wyższe poziomy energetyczne robią to same z siebie czy jednak pobierają
    foton?
    To czym jest kontakt? Czym się różni przekazanie energii na małą
    odległość od dużej? Co jest nośnikiem?