    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odpływ w garażu
    Date: Thu, 22 Sep 2016 23:09:45 +0200
    <nrphac$kga$1@node1.news.atman.pl>
    <q747takjv1dj$.mivhf3cx3ks2$.dlg@40tude.net>
    <57e1b6fc$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <fojinfb24wwc.13f4m7j9tuzw2$.dlg@40tude.net>
    <57e2efeb$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <1j1k72kkaczuh.1a35vg2gbwsfq$.dlg@40tude.net>
    <57e2ffee$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
    <7za52c93h9g6$.nzmhjruj3q9b.dlg@40tude.net>
    <57e32615$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <57e43d7a$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2016 22:22:16 +0200, KIKI napisał(a):

> [...]
    budowania i prawidłowego i taniego.

    > Tak zgadza się.
    > Ja tylko głośno myślę o tym nakrokwiowym. Nie mam zdania na ten temat.
    > Są jakieś pusy i minusy nakrokwiowego?

    Na plus idealnie ciągła izolacja, której praktycznie nie sposób zepsuć
    podczas wykonywania. Oraz ciekawa estetyka poddasza, gdyż można zostawić
    odkrytą więźbę (o ile będzie sensownie wykonana).

    Na minus większy koszt (pełne deskowanie + płyty PIR + specjalne długie
    wkręty), całkowita szczelność poddasza (wymaga dobrej wentylacji, ale ten
    problem jest też przy natrysku piany) i trudno zrobić dłuższy okap
    (rozwiązanie raczej dla "nowoczesnych" brył).
    Podobno da się to zrobić ze styropianiu, ale nie widziałem jeszcze
    producenta odpowiednio wyprofilowanych płyt. Wszelkie systemy bazują na
    PIR.

    > W teorii powinno nie być mostków w połączeniu z Ytongiem 48.

    Nie będzie mostków w żadnej sytuacji, bo ta izolacja dachu łączy się w
    pełni z izolacją ścian lub zewnętrzną warstwą muru 1W. Jedynymi mostkami są
    wkręty, ale te są osadzone w więźbie, więc drewno je dodatkowo izoluje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl