    From: czeremcha <1...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Ogrody działkowe.
    Date: Wed, 25 Jul 2012 01:23:56 -0700 (PDT)
    <x...@4...net> <jug5ap$18t$1@inews.gazeta.pl>
    <195ttiz4vryen$.1dvv0c8r9y3k2$.dlg@40tude.net>
    <jugker$q9k$1@inews.gazeta.pl>
    <1c2fuzre0rtym.1rbhottang4v9$.dlg@40tude.net>
    <ijre3nuz02xt$.6hy2gbc50osv$.dlg@40tude.net>
    <juh4fc$9qn$1@inews.gazeta.pl>
    <10bm5cmgjtwit.udggyc178u93$.dlg@40tude.net>
    <juioe9$sld$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jujkqn$lvm$1@inews.gazeta.pl>
    <1a3phrlh5ssgv$.c5cibqm8asty.dlg@40tude.net>
    <17qktvgfausct$.2w7z7kvpaxxx$.dlg@40tude.net>
    Cc: i...@g...pl

    W dniu poniedziałek, 23 lipca 2012 20:03:08 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > To jest to, do czego mamy dążyć, na czym się wzorować, czym się szczycić???
    > Artykuł jest propagandą, maskującą niedostatki i biedę na Kubie, gdzie
    > wszystko jest na kartki, a ludzie głodują, każdy spłachetek ziemi w mieście
    > wykorzystując, aby się wyżywić. Taka jest prawda.
    > Warszawa Hawaną Europy?
    > :-&gt;

    No niestety, ale bzdura nad bzdurami.

    Wróciliśmy właśnie z urlopu w Niemczech i we Francji. Działki tam są WSZĘDZIE. Od
    osoby bywającej często w Niemczech i mającej tam rodzinę, więc mającej wiedzę stamtąd
    z praktyki wiem, że miasta oddają części parków mieszkańcom właśnie w celu
    zagospodarowania ich jako działki - powstają piękne, zróżnicowane pod każdym względem
    ogólnodostępne tereny spacerowe, do których miasto nie musi dokładać ani grosza. Moda
    na ekologiczną i wyhodowaną własnymi rękami żywność też dokłada się do tego.

    Ogródki działkowe widzieliśmy tez w Lizbonie, ale być może to za biedny kraj, żeby o
    nim mówić :-P

    Działki powstają też w Irlandii, ale raczej poza miastami. Ale Irlandczycy kochają
    swoje parki i miejskie rozległe trawniki za bardzo, żeby się ich pozbywać ;-) A że
    dbają o nie niezmiernie - to i rzeczywiście szkoda byłoby je przeorywać.

    Nasze umysły za bardzo skażone są socjalizmem, żeby na pewne rzeczy mieć bardziej
    neutralny pogląd. Nie tylko na kwestię działek...

    Ania