  • Data: 2009-06-30 20:34:55
    Temat: Re: Ogrzewanie gazem plynnym
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare pisze:

    > Ja mam doświadczenia takie, że patrzeć na ręce monterom. Naprawiałem
    > taką instalację zbiornikową u gościa któremu w ciągu niecałego miesiąca
    > uszło w atmosfere 2,2 tys litrów gazu co stanowiło ponad 5 tys złotych
    > polskich.

    Takie instalacje podlegają dozorowi technicznemu, tzn. na początek (po
    zrealizowaniu takiej instalacji ze zbiornikiem na gaz płynny) Urząd
    Dozoru Technicznego powinien dopuścić lub nie do eksploatacji,
    zakładają "książkę dozorową" i stoi w niej data kolejnego przeglądu
    czy kontroli przez UDT. Piszę o tym bo jak ubezpieczysz budynek a
    Zenki za blisko postawią zbiornik i huknie to niestety nici z
    odszkodowania. Poza tym niby można to na zgłoszenie robić, koledzy ze
    starostwa "puszczają" takie rzeczy tylko na pozwolenie i wtedy jest
    jakiś kierbud i nadzór ma się do kogo później przyczepić ;), ale
    głównie po to żeby uniknąć "Wielkiej Ucieczki Gazu..." w najlepszym
    przypadku.

    IMHO zauważyłem inwestorzy podpisują kompleksowe umowy. Dostawca gazu
    ma swoją firmę montującą, która wystawia porządne dokumenty odbiorowe
    i gwarantuje sprawność itd. Oczywiście bez pozwolenia na budowę nie
    zamontują. Z nazwy firma kojarzy się z naszym morzem. Inni znowu na
    nich psioczą...