    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie podłogowe - ocieplenie stropu
    Date: Tue, 30 Jun 2009 19:20:56 +0200

    > Czy taki strop http://pokazywarka.pl/2sfyfh/ koniecznie trzeba wyrównać
    > przed położeniem styropianu i poźniej ogrzewania podłogowego?
    > "Garby" mają wysokość 6 - 8cm.
    > Chciałbym mieć ogrzewanie podłogowe, ale jak policze 5cm styropianu, 8cm
    > wylewki i płytki to okazuje się, że trzeba by wtedy "podnosić" nadproża w
    > drzwiach do pokoi.
    > Pomyślałem więc czy nie dało by się wyrównać podłogi styropianem(2cm nad
    > szczyt "garbu") i poźniej podłogówka i wylewka.
    > Strop jest nad piwnicą, która raczej nie będzie ogrzewana. Resztę
> [...]

    miałem podobny "problem" ale ze sporym zapasem wysokości
    ja wyrównałem keramzytem
    ustabilizowałem go z wierzchu betonem na to dałem dopiero styropian itd.

    z tym pomysłem u Ciebie widzę parę problemów:

    - trudno dociąć styropian do takich nieregularnych kształtów
    a jak sie uda to odpad bedzie spory
    - miejscami bedzie 2 cm styro a gdzie indziej 10
    i przy obciążaniu płyty podłogowej bedzie to powodować inne uginanie się
    i w efekcie nierównomierne naprężenia w płycie (nie wiem czy niebezpieczne
    czy do zignorowania)
    - 2 cm to trochę za mało jak na izolacje styropianem
    chyba że wymyślisz jakąś specjalną wersje (koszty?)

    wiele lat temu znajomy robił takie ocieplenie pod podłogówkę wylewają piankę
    poliuretanową.
    ona jest twardsza i cieplejsza - nie pamiętam szczegółów, ale może to bedzie
    dla Ciebie jakiś punkt do dalszych poszukiwań