    From: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie podłogowe - pytania
    Date: Wed, 17 Mar 2010 15:32:49 +0100

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hnqbl0$hnu$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > A powiedzcie jak to wszystko ma sie do projektu i do odbioru?
    >
    > Pytam bo ja mam dom w stanie surowym zamknietym, wszystkie instalacje na
    > projekcie są.
    > I tak naprzykład ogrzewanie to kocioł gazowy 2 obiegowy i wszedzie
    > grzejniki.
    >
    > A chce kondensacyjny i podłogówke.
    >
    > I teraz jak chce to wszystko pozmieniać to musze zmienić projekt? Jak to
    > wygląda, jaka jest procedura tego?

    Generalnie to zależy:
    a) od projektanta/architekta, czy sobie zastrzegł możliwość zmian w tym
    zakresie projektu (w tym wypadku IMHO raczej nie, ale gdybyś chciał np
    usunąć komin, to mogłaby byc już inna rozmowa)
    b) od zakresu zmian - bo np (jak ja budowałem, czyli 6 lat temu) Warunki
    Techniczne na wentylację kotłowni z kotłem na gaz ziemny były inne niż WT
    dla kotła zasilanego propanem. Podobnie min kubatura kotłowni dla kotła z
    otwartą komorą spalania jest inna niż dla kotła z zamkniętą (np
    kondensacyjnego).
    Albo ew przeliczenie stropu (jak chcesz podłogówkę na piętrze), wysokości
    progów/otworów drzwiowych itp itd

    Najlepiej weź i pogadaj ze swoim kierownikiem budowy co chcesz zrobić a on
    powinien powiedzieć Ci, czy wystarczy tylko wpis do Dziennika Budowy o
    zmianie,
    czy trzeba uruchamiać procedurę administracyjną.

    Janusz Pawlinka