  • Data: 2014-11-21 14:06:40
    Temat: Re: Okap część II
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-21 09:52, Ergie pisze:

    > RTOFL. Jak zwykle przyszedł użytkownik i pisze z własnej (błędnej)
    > praktyki. Tak się dzieje tylko w źle zrobionych instalacjach gdy
    > instalator nie myśli i nie zrobi nawiewu. Wtedy włączenie okapu w kuchni
    > powoduje podciśnienie i zasysanie powietrza kanałem wentylacyjnym w
    > łazience, ale to też tylko wtedy gdy inny partacz nie dał tam klapy
    > zwrotnej.

    Reka do gory kto ma klapy zwrotne w kanalach wentylacyjnych.

    > Powtarzanie bzdury nie sprawi że stanie się prawdą! W dobrze zrobionej
    > instalacji powietrze nie ma prawa się cofać (w zauważalnej ilości) przez
    > kanały wywiewne.

    Jasne, w dobrze zrobionej...
    Szkoda tylko, ze zycie sobie w takich gorach np. Tu cos o wietrze:
    http://www.wentylacja.org.pl/pages-67.html

    > Znowu nie zauważyłeś o czym jest dyskusja. Problemem nie jest ciąg tylko
    > to że ktoś chce wyrzucać 1000m3 na godzinę _na_ _zewnątrz_.

    A lepiej jak pusci przez filtr i wilgoc zostawi wewnatrz?

    > Czajnik? Na płycie elektryczne? Pomyśl powoli i wymyśl lepszy przykład.

    Dla mnie dobry. Od kiedy mam indukcje to tam gotuje sie wode w czajniku
    wlasnie.

    > Ale nie musi go wywiewać na zewnątrz - zgubiłeś sens dyskusji.

    Po co innego ja przecwytywac?

    > Wychładza "palniki"? Przy płycie elektrycznej która grzeje tylko pod
    > garnkami? Zastanów się ponownie bo to nie kuchnia węglowa gdzie grzeje
    > cała płyta.

    Wychlodzi nie tyle palnik co garnek. Stumien powietrza zimniejszego
    bedzie oplywal garnek w kierunku dziury. Okap powieszony wyzej wciagnie
    po prostu powietrze nagrzane stratami garnka, ktore co najwyzej moznaby
    zostawic w domu, ale wciagniete okapem wyzej na energie potrzebna do
    gotowania wplyw ma raczej niewielki.

    > No i pomyśl _powoli_ przy tradycyjnym okapie gorąca para leci do góry a
    > na jej miejsce między garnki wpada zimniejsze powietrze - więc garnki są
    > wychładzane bardziej niż w przypadku gdy gorąca para jest pomiędzy nimi
    > ciągnięta w dół.
    >
    > Podstawy fizyki panie Użytkownik, podstawy!

    Sie chyba troche Pan Ergie zagalopowal. Pary wciaganej przez szczeline
    nic nie musi zastepowac?

    Pozdro.. TK