  • Data: 2009-03-25 15:21:14
    Temat: Re: Okna z drewna czy plastiku - jak to jest teraz
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "jowar" <m...@o...pl> wrote in message
    news:gqcmgb$qh0$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam jakie polecacie okna do domu jednorodzinnego
    > z drewna czy tworzywa ?
    >
    > Wiem ze temat wałkowany ale technologie się cały czas zmieniają dlatego
    > pytam o stan faktyczny co polecacie ?

    Okna plastikowe mają dwie wielkie zalety:
    1) są tańsze
    2) nie wymagają malowania

    Okna drewniane natomiast mimo niewątpliwych wad, jakimi są wyższa cena oraz
    konieczność ich odmalowywania co kilka lat, są:
    1) ładniejsze (przynajmniej moim zdaniem)
    2) mają smuklejsze profile (czyli przy takim samym otworze w murze, okno
    drewniane da więcej światła niż plastik)
    3) dają większe możliwości zamawiania okien nietypowych.

    Punkt trzeci przerabiam właśnie praktycznie. W moim dom miały być PCVki, bo
    tańsze, bo nie trzeba lakierować. Ale kiedy okazało się, że drzwi balkonowe
    w wymiarze mi potrzebnym, z PCV da się zrobić jedynie z jakiegośtam
    strasznie drogiego profilu a i to na granicy jego nośności, a okien
    okrągłych (potrzebne mi są małe, otwierane) nie da się zrobić wcale, podczas
    gdy w stolarce drewnianej z jednym i z druim nie ma żadnego problemu -
    zmieniłem decyzję. Zwłaszcza, że z zamówionych w wielu miejscach wycen
    wyszło mi, że różnica PCV a stolarka drewniana (w wydaniu ekonomicznym, bez
    egzotyczneog drewna itp.) to nie jest znów taka straszna różnica.

    J.