  • Data: 2010-09-21 09:48:02
    Temat: Re: Okno dachowe na płaskim dachu
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Co myslicie zeby zakupic nawet uzywane takie okno :
    > http://allegro.pl/okna-dachowe-velux-78-x-140-uzywan
    e-tanio-i1238673363.html
    > i zrobic "podest" następująco :
    >
    > http://picasaweb.google.pl/kawomat/Plan#551909497503
    8947874 ?

    > Jak i z czego wykonac/zabezpieczyc/ocieplic ten "podest" ?
    > Oczywiscie sam sie za to brac nie bede bede rozmawial z kolegą budowlańcem i
    > conajwyzej będę pomagierem ale chciałbym czysto teoretycznie "przygotować"
    > się ;)
    >
    > A moze macie jakies inne prostsze pomysly ? :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Adam

    Mysle, ze najrozsadniejszym rozwiazniem bedzie "wymurowanie" tego
    podwyzszonego kolnierza w wiekszym od dachu spadku z... drewna. Konkretnie z
    belek o przekroju stsndardowym "tubajforow" czyli 4 x 10 cm.
    Pierwsza deska musiz zamocowac do "zywego" podloza czyli betonu za pomoca
    stalowych wkretow. I do niej nabijesz przyciete kliny boczne
    czyli "wybudujesz" ramke o wymaganych wymiarach i nachyleniu. Nalezy
    sprawdzic, czy powierzchnia polaci tej ramki nie jest zwichrowana.
    Potem, zanim zainstalujesz na niej "skajlajt" musisz ja zabezpieczyc przed
    kontaktem z woda. Najlepiej zrobic to na goraco, uzywajac palnika i grubej np.
    4 mm papy termozgrzewalnej, niepiaskowanej. Cala ta drewniana konstrukcja od
    zewnatrz musi byc hermetycznie pokryta z nadmiarem obejmujacym istniejace
    pokrycie bitumiczne. Szczegolnie od strony gornej spadku dachu. Ja nalepilem
    od gory i po bokach pasy bitumu szerokosci pol metrowej.
    Potem juz sama przyjemnosc. Wg instrukcji przybijasz do niej okno i potem
    dodatkowo uszczelniasz/ocieplasz je po bokach ze wszystkich stron znowu
    paskami papy nalepianej na goraco.
    Ja tak to robilem i okna nie przeciekaja ale tez nie rosza od wewnatrz. !0 cm
    drewna i 8 mm bitumu po bokach jest wystarczajaca gruboscia izolacji aby zima
    woda nie wykraplala sie wewnatrz.
    Od wewnatrz do tej drewnianej ramy nakrecisz plyty KG, pomalujesz "primerem"
    potem dwa razy paronieprzepuszczalnym malowidlem i nawet jak sie tam cos w
    czasie tegich mrozow wykropli to szkody nie narobi.
    Pzdr.
    Tornad