    From: Sebcio <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Opinie o silikatach
    Date: Fri, 13 Mar 2009 16:23:07 +0100

    kiki pisze:

    > Silca jest zimna. Ma te otwory wewnątrz przez które będzie ci wioało z
    > gniazdek i mur będzie sie wewnętrznie wychładzał. Wymaga super dokładności i
    > sumienności, nie wybacza błędów, robi mostki termiczne.

    Aj, głupstwa prawisz. Po pierwsze cegły w każdym rzędzie są
    przesunięte, co zasłania drążenia. Po drugie mostki termiczne robi
    łajzowaty fachura, który partaczy docieplenie. Silka nie jest materiałem
    na ścianę 1W. Co do superdokładności to też bzdura - silkę możesz
    murować na zaprawę.

    > Jest znacznie cięższy i wymaga solidnych fundamentów, dobrzez zrobionych i
    > zawibrowanych. Jest wręcz strasznie ciężki. To też nie jest bez znaczenia.

    Ja w przypadku każdego domu życzyłbym sobie solidnego fundamentu,
    dobrze zawibrowanego. Tak więc to nie argument. To że ciężki jest
    argumentem wyłącznie dla tego, kto ma murować. Mnie jako inwestora nie
    interesuje że pan Kazio z ekipą się namęczą - za to dostaje godziwe
    wynagrodzenie.

    Nie uważam silki za jedynie słuszny materiał - BK czy porotherm
    sprawdzają się także, chociaż mają więcej minusów niż plusów względem
    silki. W praktyce, po wybudowaniu przestaje to mieć większe znaczenie.
    Uważam jednak że to co piszesz jest nieprawdziwe i dezinformuje ludzi
    zainteresowanych tematem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio