  • Data: 2009-10-04 22:45:39
    Temat: Re: Oprawa scienna/zarówki metahalogenowe
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 pisze:
    > Zartujesz chyba. Lampy xenonowe z zalozenia swieca prawie tyle co wyjezdzi
    > samochod, w przyblizeniu rzecz jasna.
    Teraz nie moge na szybko znaleźć, ale miałem normy Philipsa dla palników
    D2S, gdzie bylo pisane o ~tysiącach godziń pracy (ciągłej) lub
    kilkaset-tysiąc załączeń. Nie bez powodu.

    > widzialem lamp w samochodach swiecacych od wlaczenia pelna moca, a
    > chinszczyzna tym bardziej. Natomiast owszem, rozpalaja sie nieporownywalnie
    > szybciej niz metalohalogenki
    Dlatego że przetwornica samochodowa traktuje je "prądowo" a nie
    napięciowo. Palnik ma 35W przy 85v, a jakbyś zmierzył to ma (pomijając
    moment zapłonu przy kV) na początku ponad 50W (a świeci ledwo 50% pełnej
    jasności). Mierzone i na przetwornicach fabrycznych helli, i na
    chińszczyznie.

    > Dobrze ze napisales kto jest tego producentem i dla tego z tym nie probuje
    > dyskutowac. Kupione z samochodem oryginalne lampy xenonowe zapewniam Cie
    > swieca znacznie, znacznie dluzej gaszone razem z silnikiem.
    Zapewne świecą dłużej, już same palniki philipsowe d2s to inna klasa
    (cenowa i jakościowa), ale zdecydowanie liczba zapłonów ma wpływ na
    żywotność.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173