  • 1. Data: 2009-10-04 10:15:46
    Temat: Oprawa ścienna/żarówki metahalogenowe
    Od: xfiles <s...@g...com>

    Poszukuje oprawy oswietleniowej, ktora mozna zamontowac w scianie.
    Oprawa powinna byc zasilana napieciem 230v. Zrodlo swiatla to dioda
    LED lub wymienna zarowka led. Co wazne oprawa powinna miec mozliwosc
    montazu w standardowej puszce instalacyjnej. Czy wiecie moze o jakims
    sklepie gdzie mozna kupic taka oprawe. W wielu miejschach już
    szukałem, ale zawsze któreś z kryteriow jest niespełnione.

    Czy jest ktoś moze w temacie odnosnie zarowek metahalogenowych.
    Myslalem o zalozeniu reflektora z taka zarowka na podworko bo daje
    mnostwo swiatla a zuzywa mniej pradu. Nie mniej jednak spotkałem sie z
    opinia, ze takiej zarowki po wylaczeniu nie mozna wlaczyc od razu
    ponownie tylko po uprzednim jej wychlodzeniu. Czy to prawda?

  • 2. Data: 2009-10-04 12:28:12
    Temat: Re: Oprawa ścienna/żarówki metahalogenowe
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 03:15:46 -0700, xfiles napisał(a):

    > Nie mniej jednak spotkałem sie z opinia,
    > ze takiej zarowki po wylaczeniu nie mozna wlaczyc od razu ponownie tylko
    > po uprzednim jej wychlodzeniu. Czy to prawda?
    To przypadlosc wszystkich wysokocisnieniowych lamp wyladowczych, w tym
    sodowych, rteciowych itp. Musz asie ywchlodzic, zeby spadlo cisnienie, bo
    jak jest za wysokie uklad zaplonowy nie moze zjonizowac osrodka
    wyladowczego.

    BTW to nie jest "zarowka" w zadnym wypadku :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2009-10-04 12:48:27
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "xfiles" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    > opinia, ze takiej zarowki po wylaczeniu nie mozna wlaczyc od razu
    > ponownie tylko po uprzednim jej wychlodzeniu. Czy to prawda?

    Tak, musisz poczekac ok. 15 min. Właczy się wczesniej, po ok. 3-5 min, ale
    ze szkodą dla jej zdrowia.
    Poszukaj w goolach nt. żarówek HQI do akwariów, to dokładnie to samo.
    Poza tym ta żarówka po właczeniu ma dużą bezwładność, pełną jasność osiąga
    po paru minutach zaczynając od zera. Generalnie dobra jest ale do pracy
    ciągłej.
    Przem

  • 4. Data: 2009-10-04 12:50:57
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "xfiles" <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > opinia, ze takiej zarowki po wylaczeniu nie mozna wlaczyc od razu
    > ponownie tylko po uprzednim jej wychlodzeniu. Czy to prawda?

    Tak. natomiast lampy mają zabezpieczenie przed zbyt szybkim włączeniem i po
    prostu taki reflektor sie nie zaświeci gdy podłączyć napięcie ponownie.
    Lampy metalohalogenowe nadają sie jako oświetlenie włącz wieczorem, wyłącz
    rano, nie nadają się do czujnika ruchu i zapalania na żądanie.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2009-10-04 16:40:29
    Od: xfiles <s...@g...com>

    Czy jest w takim razie jakies alternatywne rozwiazanie oswietlenie
    podworka? Podworko jest dosc spore a chcialbym miec mozliwosc
    odpowiedniego go oswietlenia. Owszem - moge zastosowac zwykly relektor
    o mocy np 500w, ale chcialbym cos bardziej energoszczednego.

  • 6. Data: 2009-10-04 17:40:00
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 09:40:29 -0700, xfiles napisał(a):

> [...]
    > odpowiedniego go oswietlenia. Owszem - moge zastosowac zwykly relektor o
    > mocy np 500w, ale chcialbym cos bardziej energoszczednego.
    Palnik ksenonowy?
    Albo LEDy, niekoniecznie skupione w jednej lampie.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 7. Data: 2009-10-04 18:13:15
    Temat: Re: Oprawa scienna/zarówki metahalogenowe
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "xfiles" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...
> [...]
    > odpowiedniego go oswietlenia. Owszem - moge zastosowac zwykly relektor
    > o mocy np 500w, ale chcialbym cos bardziej energoszczednego.

    Dwa po 150 w roznych miejscach.
    Mozesz w taka lampe wmontowac "zarowke" xenonowa samochodowa z przetwornica
    obok. Problem jest troche z zasilaczem, zeby to rozpalic ale do przejscia.
    Oszczedne to to bedzie bo tylko 35W i 3000 lumenow, no i zapalac mozesz do
    woli w granicach rozsadku rzecz jasna.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-10-04 18:26:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    xfiles <s...@g...com> writes:

> [...]
    > odpowiedniego go oswietlenia. Owszem - moge zastosowac zwykly relektor
    > o mocy np 500w, ale chcialbym cos bardziej energoszczednego.

    Świetlówki? Np. takie zestawy "jumbo":
    http://allegro.pl/item758067091_lampyesklep_megaman_
    jumbo_d672_e27_72w_30000h.html

    MJ

  • 9. Data: 2009-10-04 19:26:24
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 20:26:33 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Świetlówki? Np. takie zestawy "jumbo":
    > http://allegro.pl/
    item758067091_lampyesklep_megaman_jumbo_d672_e27_72w
    _30000h.html
    Swietlowki srednio lubia rozruchy, no i z minute albo dwie trzeba czekac
    na pelny strumien.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 10. Data: 2009-10-04 20:32:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> writes:

    > Swietlowki srednio lubia rozruchy, no i z minute albo dwie trzeba czekac
    > na pelny strumien.

    Ile razy dziennie bedzie na tym podworku zapalac? A rozgrzewaja sie i
    tak znacznie szybciej od wszelkiego rodzaju rteciowek.

    Pelen strumien natychmiast to masz z zarowek (wlasnie zakazanych) i
    ledow (jeszcze nie dosc dopracowanych)...

    MJ