eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOrientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia › Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    Date: Tue, 28 Dec 2010 16:22:13 -0800 (PST)

    On 28 Gru, 11:45, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Akurat ocieplenie dachu *wydaje* mi się że jest latwe, najbardziej boje

    Ocieplenie jest proste jak barszcz. Ale jest NIEPRZYJEMNE - bardzo
    nieprzyjemne, bardzo bardzo :) Roznie ludzie odczuwaja - ja mam
    alergie, uczulenie i cholera wie co jeszcze na welne. Moge z nia
    pracowac pare minut, potem wiecej klne niz pracuje ;) Masz dwuspad
    wiec masz *znacznie* uproszczona robote.

    > się wylewek.

    Wylewek nawet sie sam nie podejmuj - nic taniej nie wyjdzie, a
    spedzisz ciezkich kilka tygodni na bezsensownej robocie. Zamow ekipe z
    miksokretem - u mnie kasuja 30 pln / m2 z wszystkim (material, tasmy
    dylatacyjne, obmierzenie laserkiem, zatarcie mechaniczna zacieraczka).
    W ok 5 ludzi w jeden dzien potrafia polozyc do 300 m2 IDEALNIE rownych
    wylewek. Takich sam nie zrobisz za zadne skarby swiata :) Potem
    kladzenie na to paneli, kafli czy czegokolwiek innego to czysta
    poezja :-) Jak masz te ~250m2 podlog to zaplacisz ~7,5k pln.

    > Instalacja elektryczna to 0 problemu, wodna/kanalizacyjna
    > też. CO będe miał problem, ponieważ jest tam dużo elementów wymagających
    > doświadczenia żeby to potem mialo szanse działać.

    Jak nie miales stycznosci to CO rzeczywiscie lepiej zostaw
    hydraulikowi.. Ale dobrze znalezc jakiegos uczciwego, bo jak czytam
    ile tu coponiektorzy powydawali kasy na podzespoly to wlos sie jezy -
    wszystko mozna kupic znacznie taniej :)

    [...
    > dwie - z podtrzymaniem i bez), trochę firma. Jesli wylewki wymagają 3
    > osob i trochę sprzętu jak betoniarka, to może faktycznie nie warto się
    > bawić.

    Zadna betoniarka!! Tak to sie robilo wylewki w poprzedniej epoce ;)
    Teraz "wylewa" sie z miksokreta - takie urzadzonko za ~100-200 tysi co
    robi i pompuje "beton" o konsystencji wilgotnego piasku, ktory po
    ulozeniu zaciera sie specjalna mechaniczna zacieraczka (taki talerz,
    helikopterek) - za kolejne pare tysi :) Dzieki malej zawartosci
    wilgoci taka wylewka w czasie wysychania praktycznie wogole nie ma
    skurczu - tj. nie pojawiaja sie na niej "gory doliny" tylko zostaje
    juz na wieki rowniotka :)

    > Chciałbym sobie część domku wykonczyć samodzielnie mieszkając już w nim.
    > Pył mi nie przeszkadza, zabawa przednia, dzieciaki będa miały zajęcie w
    > noszeniu narzedzi ;)

    Ja tak robie i troche mnie to juz wkurza ;) Ale spoko, biorac pod
    uwage ze oszczedzam w ten sposob pareset tys pln (bo robie praktycznie
    wszystko sam - mowa o instalacjach i calej wykonczeniowce) -
    satysfakcja z roboty jest wieksza, niz sily jakie trzeba w to
    wlozyc :) Aktualnie mam juz praktycznie caly parter skonczony, a z
    gora i dolem mi sie nie spieszy - jeszcze tak z rok spokojnej roboty
    co drugi, trzeci dzien po te pare godzin pracy i bedzie wszystko
    gotowe :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.