  • Data: 2014-11-09 22:15:21
    Temat: Re: Osiadanie domu
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 21:44:46 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    fundamentów. Stawia się na wbijanych w podłoże palach. Wykorzystuje się nie odporność
    podłoża na nacisk a siły tarcia pomiędzy pionowymi powierzchniami pali a gruntem.

    > Fundamenty palowe sluza przeniesieniu obciazenia na glebsze, zwykle bardziej
    > nosne warstwy podloza. IMHO czegos nie zrozumiales - moze i uwzglednia sie
    > sile tarcia ale na pewno podstawa przy palach to przeniesienie obciazenia
    > na nizsze warstwy gruntu. Wyciagalem w lato trzy betonowe "pale" dlugosci
    > ~1,2m i srednicy 25cm i zadnego tarcia tam nie ma bo wystarczyla dluga
    > metalowa brecha i sila miesni - szczegolnie jak grunt jest gliniasty /
    > ilasty i mokry, a przeciez glownie przy niestabilnym gruncie stosuje sie
    > ten fundament.

    głębokość, jak chce się głębiej trzeba użyć większej siły.

    > Przyklad zupelnie z dupy - wbijajac palik ten ma przeciez jakas objetosc -
    > przy wbijaniu o taka objetosc musi sie okoliczny grunt zagescic, stad opor.

    > Jezeli tak bylo - to musial byc jakis nietypowy fundament. Lub cos pokreciles:)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Zapomniałem ze czytasz grupę i będziesz wiedział lepiej od tych co program zrobili.