    Date: Sat, 15 Mar 2014 21:47:05 +0100
    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Oświetlenie podtrzymywane UPSem?

    > Jak się naładuje czy jak laduje?
    >
    > Bo jeśli pobiera jak się już naładuje to walcz z gwarancją.
    Z czym tu walczyć?
    APC 700VA bierze około 25-30W w stanie podtrzymania, około 100 przy
    ładowaniu. APC 2000VA pobiera 80-100 przy podtrzymaniu, ładowanie to
    nawet 300W.
    Oba mierzone domowym miernikiem energii, za bardzo nie wiem jaki jest
    dokładny przy pomiarze mocno indukcyjnych obciążeń ale żarówki mierzy
    dosyć dokładnie.
    Przy okazji zmierzyłem też jakiegoś EATONA 500VA i w standby pobiera 10-15W.
    Nie ma nic za darmo, nawet głupawy router z WiFi potrafi pociągnąć
    10-15W, wiec co dopiero elektronika UPS-a?