    Date: Sun, 16 Mar 2014 08:41:04 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Oświetlenie podtrzymywane UPSem?

    W dniu 2014-03-15 22:00, Grzegorz pisze:
    > Najpierw sprawdź ile UPS pobiera mocy w trybie standby

    No wyobraź sobie, że nawet to sprawdziłem, bo mam w domu kilka UPS-ów.
    Tyle, że jak się zorientowałem ile one sobie liczą za swoją gotowość do
    pracy to im złożyłem wymówienie pracy i zatrudniam od czasu do czasu na
    umowę o dzieło :)
    Od czasu do czasu dostają ode mnie nadzwyczajne premie, żeby nie umarły
    z głodu i miały siły popracować, kiedy ich będę potrzebował.
    Nawet tak się składa, że w chwili obecnej mam awarię prądu od ok. piątej
    rano i pisząc tego posta jeden z tych UPS-ów pracuje u mnie na umowę o
    dzieło, podtrzymując pracę routera, :)

    > Twoje obliczenia są tyle warte co i Twoje założenie, że UPS pobiera
    > tyle mocy. Przestrzeliłeś kilkukrotnie. UPSy w trybie AVR standby
    > pobierają nawet i poniżej 4W. Ja taki UPS właśnie mam. Jego
    > temperaturę w miejscu gdzie się niby grzeje określam jako nijaką. Poza
    > tym ten UPS już i tak jest i zabezpiecza kilka urządzeń. Jak się
    > będziesz musiał po ciemku podetrzeć to zmienisz zdanie.

    Nie żartuj. To jesteś aż taki wygimnastykowany, że potrafisz głowę
    obrócić do tyłu i zajrzeć sobie w kakaową dziurkę? :)
    Poza tym do podtarcia to ja nie potrzebuję światła, a tyle światła ile
    mi potrzeba, aby swobodnie móc się poruszać po domu to zapewni mi zwykła
    latarka za 5zł z Tesco, albo jeszcze tańsza świeczka, które czekają
    sobie w ustalonych miejscach, gotowe do pracy :)
    Co do "podcierania" to kultura europejska jest zacofana, bo używa
    papieru toaletowego, a bidetów tylko do mycia nóg. Ja osobiście wolę
    korzystać z dobrodziejstw kultury arabskiej, która w ogóle nie używa
    papieru toaletowego, a do tych spraw używa wody.