  • Data: 2012-11-28 14:05:18
    Temat: Re: Oszacowanie kosztow - panele vs deski
    Od: scruffty <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 28 Nov 2012 12:13:52 +0100, Maciek napisał(a):

    > No wlasnie, ze wzgledu na miekkosc i perspektywe cyklinowania co ok. 10 lat
    > lat chcialbym grubosc ze 28 mm. Po 25 zl chyba beda znacznie ciensze.

    Jeszcze dodając do tematu:
    - panele ułożysz szybko, jak Ci żona powie, a może byśmy zmienili podłogę,
    to jesteś bohaterem w swoim domu i następnego dnia masz całkiem inną
    podłogę (podkład i reszta może zostać), przy deskach już tak prosto nie
    jest,

    - sosny nie kupuj, chyba, że chcesz się denerwować na każdy paproch wbity w
    deskę, jak dla mnie to drewno jest za miękkie na podłogi i żaden lakier
    tego nie uratuje,

    - cyklinować "trza umić" i mieć maszynę

    - biorąc pod uwagę wygląd, odczucie przy dotyku i komfort akustyczny to
    podróbka nigdy nie zastąpi oryginału i tu drewno bezsprzecznie wygrywa,

    - biorąc pod uwagę użyteczność to już jest pół na pół, zwłaszcza jak kupisz
    grubsze panele i wyższą klasą ścieralności

    Ja u siebie w nowym domu będę kładł jednak panele, jedynie trepy schodów
    zrobię drewniane, miałem doświadczenie z parkietem sosnowym i fajny był
    przez rok, w międzyczasie nierówno ściemniał, pojawiły się wgłębienia od
    paprochów itp. a po jakichś 6 latach całkiem nam się znudził i przykryliśmy
    go panelami, bo nikomu nie chciało się go zrywać ani cyklinować.

    --
    scruffty