    Date: Mon, 09 Mar 2015 18:55:42 +0100
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    <5...@g...com>
    <md9pfc$aqm$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <md9slm$ete$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <4...@g...com>
    <3...@g...com>
    <8...@g...com>
    <3...@g...com>
    <mdd0c6$hbq$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2015-03-06 o 20:49, Maniek4 pisze:

    > Z moja zona w jednej firmie pracuja kobiety, ktore same utrzymuja
    > siebie i dwojke dzieci za najnizsza krajowa. Chu wie jak one to robia,
    > ale ja jestem pelen podziwu. Takich rodzin jest wiele. Na gwiazdke pod
    > choinke robi sie prezenty za piecdziesiat zyli i wydaje sie to duzo.
    > Wez taka rodzine zmus zeby grzala pradem za 800 miesiecznie jak to
    > Ergie wspanialomyslnie proponuje, by jemu mniej smierdzialo. Dobrze
    > ktos napisal, ze na zielona wyspe jest wybor. Zadna z tych osob nie
    > chce zarabiac najnizszej krajowej, ale tez wyborow praktycznie zadnych
> [...]

    Mam znajomych - małżeństwo z córką.
    Ona tydzień, dwa tygodnie, czasami dwa miesiące pracy i znów bez pracy,
    drugie tyle albo i dłużej. Trudno jest jej znaleźć pracę za więcej jak
    1000zł/mies. Dziewczyna pracowita i uczciwa, ale taki ch... rynek pracy.
    On na rencie ok. 700zł. Miał problemy przez kilka lat ze znalezieniem
    pracy, bo renta związana z chorobą psychiczną, dlatego wszędzie mu
    dziękowali informując, że oddzwonią. Znalazłem mu pracę i dopiero za
    moim osobistym wstawiennictwem i poręczeniem, został przyjęty do pracy,
    gdzie pracuje już drugi rok. Dał się poznać jako bardzo dobry i uczciwy
    pracownik, ogarniający sprawy, z którymi wielu innych miało problemy.
    Wydatki miesięczne: 800zł/mies. za wynajmowane prywatnie mieszkanie (w
    tym woda) + dodatkowo opłaty za gaz i prąd.
    W jaki sposób oni potrafili tak żyć przez kilka lat wcześniej, kiedy on
    szukał pracy i na jedzenie zostawało im czasami 200-400zł na cały
    miesiąc, kiedy ona pracowała? Kiedy szukała pracy to się zapożyczali,
    żeby zrobić podstawowe opłaty.
    Po prostu ograniczenia i ogromna samodyscyplina. Płyn do mycia naczyń
    rozcieńczany wodą, żeby starczył na dłużej. Kawa, herbata i cukier tylko
    i wyłącznie dla gości. Nawet nauczyli się pić samą wodę bez herbaty, a
    wodę gotowali w ściśle odmierzanych ilościach. Kupowali tylko i
    wyłącznie niezbędne do życia produkty. Żyli bez telewizji, a z
    oświetlenia korzystali tylko tam, gdzie było niezbędne.
    Żartowałem, że będę musiał do nich wysłać na szkolenie swoją małżonkę :)
    Ciekawe ilu z tej grupy byłoby w stanie przeżyć za takie pieniądze?