    Date: Mon, 09 Mar 2015 21:26:26 +0100
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    <4...@g...com>
    <md9slm$ete$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <4...@g...com>
    <3...@g...com>
    <mdbr50$hpc$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <mdbvej$e3s$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mdc6dh$uhh$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2015-03-06 o 13:26, Ergie pisze:

    > Chodzi o karę za trucie - podatek ma w tym przypadku tę zaletę że jest
    > zależny od ilości. Kara jest mniej sprawiedliwa bo jeden dostanie
    > mandat a 10 innych nie.
    >
    > Ale jeśli koniecznie chcesz by nie było podatku to można wprowadzić
    > całkowity zakaz palenia węglem.

    Jestem za całkowitym zakazem korzystania z pomp ciepła, ponieważ takie
    pompy budowane są z materiałów, które podczas produkcji skażają
    środowisko (tworzywa sztuczne). Do ich pracy stosuje się substancje,
    które niszczą środowisko naturalne i barierę ozonową, dzięki której
    możliwe jest na Ziemi życie. Są to związki fluoru, które niszczą warstwę
    ozonową. Tylko proszę nie pisać, że te związki są już wycofane, bo wiele
    pomp jeszcze pracuje na szkodliwych czynnikach.
    W obiegach znajdują się glikole. Niestety wielu inwestorów ze względu na
    koszty, decyduje się na tańszy,. trujący glikol etylenowy.
    Smary, oleje smarują łożyska, przekładnie oraz sprężarki.
    Pompy ciepła napędzane są energią elektryczną, która pozyskiwana jest
    głównie ze spalonego węgla, a więc przy udziale emisji CO2 do atmosfery,
    który gazem cieplarnianym.
    Ponadto do budowy pomp używa się wielu szkodliwych substancji, które
    zawiera elektronika, elektryka i mechanika tych pomp, lakiery czy
    powłoki, tworzywa sztuczne itd., a procesy produkcyjne tych podzespołów
    i materiałów związane są z wieloma substancjami nie tylko mającymi zły
    wpływ dla środowiska czy organizmów żywych, ale wręcz nawet mocno
    toksycznymi. Piszę tu o substancjach używanych w trakcie procesów
    produkcyjnych. Ponadto produkcja każdej z tych substancji pochłania duże
    ilości energii, która jest wytworzona w procesach, które nie są nam
    obojętne.
    Jak więc widać pompy ciepła wcale nie są ekologiczne. Tyle, że żaden z
    sąsiadów nie dostrzega jak są one produkowane i z czego są produkowane.
    Ludzie po prostu nie zdają sobie sprawy, że podczas produkcji takich
    pomp uwalniane jest do środowiska wiele szkodliwych substancji.
    Obudź się i przetrzyj oczy. Nie istnieją metody wytwarzania energii,
    które nie mają destrukcyjnego wpływu na środowisko czy na organizmy żywe.
    Co to jest "ekologia"? Tu niestety większość osób nie rozumie czym jest
    ekologia i zazwyczaj utożsamia sobie ekologię z czymś co jest kompletnie
    nieszkodliwe dla środowiska. Nic bardziej mylnego. Ekologia to tylko
    spełnienie określonych norm, które są tworzone z uwzględnieniem realnych
    możliwości technologicznych.

    > Po pierwsze znasz jakieś inne powszechnie dostępne i niewiele droższe
    > źródło transportu spełniające te same wymagania?

    A znasz jakieś powszechnie dostępne i niewiele droższe możliwości
    ogrzewania, spełniające te same wymagania?
    Jesteś taki mądry to rzuć jakąś propozycją ogrzewania.
    Obecnie mam kocioł węglowy o mocy 35kW, którym ogrzewam 2 budynki - CO i CWU
    - pierwszy budynek mieszkalny o łacznej powierzchni użytkowej 220m2 z
    czego wykorzystanej obecnie i ogrzewanej jest 150m2 powierzchni
    - drugi budynek to budynek pod DG o łącznej ogrzewanej powierzchni ok. 180m2
    Fakt, że jeszcze nie korzystam w pełni z tego drugiego budynku i
    utrzymywana jest tam temperatura rzędu ok. 10 stopni Celsjusza.
    W tym sezonie grzewczym zamknę sezon w 6 a może nawet 5 tonach węgla po
    600zł czyli razem 3000-3600zł.
    Niestety wszędzie mam grzejniki, a instalacja jest stalowa, świetnie
    pracująca w grawitacji, co jest ogromną zaletą, bo się zdarzają u nas od
    czasu do czasu awarie zasilania elektrycznego. Niestety pompa ciepła
    wymagałaby przebudowy całej instalacji grzewczej, a to się wiąże z
    kapitalnym remontem, całkiem młodego domu, bo wybudowanego kilkanaście
    lat temu.

    > Po drugie w moim samochodzie (i każdym poprzednim) jest sprawny
    > katalizator. Nawet jak kiedyś miałem auto warte kilka tysięcy i
    > przyszło mi wymienić katalizator to go wymieniłem płacąc 1/4 wartości
    > samochodu a nie wspawałem rury czy strumienicy co mi wszyscy mechanicy
    > sugerowali.

    A ja wywaliłem kocioł miałowy, który zamontowali poprzedni właściciele i
    zainwestowałem w nowy kocioł z podajnikiem retortowym, inwestując w
    kocioł, osprzęt i automatykę ponad 20 tys.
    Dlaczego niby miałbym teraz rezygnować z węgla, bo akurat Ty sobie tego
    życzysz?
    Wszak jak dokonywałem modernizacji to był to kocioł w pełni ekologiczny
    z certyfikatami, a ogrzewanie węglem jak najbardziej dozwolone.

    P.S.
    Mam też kocioł gazowy, ale koszt ogrzewania gazowego w moim przypadku
    jest przeszło 2-krotnie wyższy.
    Używam go do ogrzewania CWU poza sezonem grzewczym oraz w początkowym i
    końcowym sezonie grzewczym, kiedy kocioł uruchamia się na 1-2 godziny w
    ciągu doby, aby utrzymać temperaturę.