    From: yarecky <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC P-W 04.03.2011 - 04.03.2012.
    Date: Tue, 06 Mar 2012 21:16:47 +0100

    W dniu 2012-03-06 19:16, /// Kaszpir /// pisze:
    > Tak tanio że aż nieprawdopodobnie ...

    Też mnie to zaskoczyło, sądziłem, że wyjdzie trochę więcej.
    Jednakże - jesień była łaskawa w tym roku, pierwszy rachunek za prąd z
    odpalonym CO czyli fv z listopada (wrzesień/październik 2011) wyniosła
    niecałe 400pln (w tym ok. 170pln za CO/CWU, reszta to "życie").
    Listopad i grudzień też były niezłe - fv z początku stycznia to 820pln
    (w tym ok. 260pln kosztów "życia" - Święta, tydzień z teściami itp. i
    jakieś 560pln za CO/CWU).
    Teraz spodziewam się faktury za ok. 850pln, w tym 620pln za PC.
    Marzec/kwiecień - prawdopodobnie ok. 150pln.
    > Jakie masz temperatury w domu ?

    Na dole 20,5-21 st. C w pokojach i 22-23 w łazience.
    Na górze 19,5-20st.
    > Czy cała powierzchnia grzana ?

    W tym roku tak, w zeszłym był grzany tylko parter i zużycie było trochę
    niższe (było by sporo niższe, tyle że ocieplałem dom w
    październiku/listopadzie i sporo nakręciło licznikiem na początku
    sezonu). Zeszła zima była też znacznie zimniejsza.
    > Czy wspomagasz się kominkiem ?

    Będę szczery - spaliłem ok. 150kg brykietu - głównie podczas wizyt gości
    lub randkując z żoną ;). Nie liczyłem tego do zużycia - bo jak są goście
    to i tak otwiera się okna ;)
    Nie spaliłem nawet szczapy z dwuletniego drewna, które czeka na
    ewentualne zaniki prądu.
    > Pytam bo na forum muratora inna osoba która ma pompę powietrze-woda i
    > raczej lubi ciepło płaciła coś powyżej 4000zł. Fakt dom ma gorzej
    > ocieplony , ale aż tak gigantyczna różnica ?
    >
    > Jeśli to zużycia za cały rok to sądzę że masz taniej niż węglem ...

    Największe oszczędności zaczynają się teraz - dolne źródło ma już w
    ciągu dnia od zera do + kilku stopni, za miesiąc będzie to +10 - +15st.

    > U mnie (pierwszy sezon). Piec odpalony w październiku , w kominku ani
    > razu nie palone , temperatury w domu (20-22 stopnie) , 100% podłogówki ,
    > 2x dziennie wszystkie pokoje wietrzone na max (wszystkie okna otwarte na
    > 5-10 minut niezależnie od temperatury zewnętrznej). Kupione 3 tony
    > ekogroszku luzem (po 740zl za tonę). Do dnia dzisiejszego zużyłem około
    > 2 tony ekogroszku. Dokładnie nie wiem , bo worki sam pakowałem i każdy
    > ma inną wagę pomiędzy 30-40kg :)

    To za rok wystarczy Ci spokojnie 1,5 tony groszku. Mokre mury ciągną
    kilowaty z pomieszczenia.
    Nasz domek suszył się po tynkowaniu i wykonaniu wylewek całą zimę, nad
    roletami okien mieliśmy szpary na 2cm i wiało tamtędy nieziemsko...
    Dodatkowo - ściany nie miały ocieplenia. W styczniu 2010 temperatura w
    środku osiągnęła -9st. Wszystko wyschło na wiór.
    Teraz mamy wilgotność 35% - 50%.

    > Albo masz naprawdę energooszczędny dom albo jesteś zimnolubny , albo coś
    > ukrywasz ;) (np. 5m3 spalonego drewna oczywiście rekreacyjnie , bo
    > wszyscy palą tylko i wyłącznie rekreacyjnie ..) ;)
    Reaktora jądrowego nie posiadam, nad spalaniem wodoru myślałem, ale
    Grupa mnie od tego odwiodła ;)
    Nie lubimy duchoty - 20-21st. przy podłogówce to dla nas komfortowe
    warunki.

    Pozdrawiam,
    yarecky.