  • Data: 2016-09-06 09:49:57
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 5 Sep 2016 10:27:51 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A co ma zużycie do mocy?

    No ma o tyle, że moc określa się dla maksymalnych możliwych strat ciepła.
    Straty idą więc niejako w parze z późniejszym zużyciem energii (ciepła)
    przez dom. Z tego co obserwuję po wynikach ludzi robiących OZC i
    użytkujących obecne domy, jeśli przyjąć szczytową potrzebną moc w kW do MWh
    zużycia, to wychodzi to 2/3.

    > Moc się szacuje dla temperatury obliczeniowej dla danej strefy klimatycznej,
    > u mnie to jest -18 st. C.
    > Projektowe obciążenie cieplne wychodzi mi w tej chwili 7,25kW (przenikanie
    > i wentylacja 6,48kW, CWU 0,76kW).

    Ja mam przyjęte -20@22sC, i straty wychodzą poniżej 6.5kW dla 180m2 grzanej
    podłogi, a zużycie (ciepła) równa się 9MWh, z CWU zakładam maks. 12MWh/rok.
    No i to jest końcowa wartość na ogrzewanie, to będzie w porywach 3MWh prądu
    przy PC GW.

    > Energia użytkowa na ogrzewanie i wentylację 19tys. kWh, na CWU 3tys. kWh.
    > Użytkowa, czyli bez uwzględnienia pompy.
    > Końcowa na ogrzewanie, wentylację, CWU i urządzenia pomocnicze
    > wychodzi na poziomie 9tys. kWh.

    Bierzesz te dane z OZC czy z tzw. Świadectwa Energetycznego? Nadal coś mi
    nie pasuje. Ile zamierzasz zatem rocznie płacić za ogrzewanie?

    > Była. Ale jako odniesienie mieli jakieś 3 marne dziury
    > o głębokości 15-25m, zrobione gdzieś w okolicy.
    > Tak więc zakładam ostrożnie, że nikt nie wie co będzie poniżej tych 25m.

    Oby nie skała jakaś. ;)

    > No pikny, ja swój rzuciłem żeby mniej gadać.

    Ja też. ;)

    > No zamierzam chłodzić podłogą, a czym się różni chłodzenie podłogą
    > od faktycznego chłodzenia podłogą? :P

    W sensie chodziło mi o całą aparaturę do tego potrzebną, z czujnikami w
    posadzce, wysterowanie, etc.

    > I dlaczego miałoby się nie udać? W szczytowe upały potrzebuję jakieś
    > 3kW mocy chłodniczej, tyle chyba wycisnę z 230m2 podłogi.

    Nie pisz takich herezji, bo przyleci adasia i Ci da popalić. ;P Inna
    sprawa, że chłodząc pasywnie może nie być tych 3kW dostępnych, a jeszcze
    inna, że chłodna podłoga (nawet w lato) to nic przyjemnego. To podobnie
    mizerny komfort jak grzanie w zimie kalafiorami. Dlatego ja stawiam na
    aktywne chłodzenie powietrza, co będzie skutkiem ubocznym grzania CWU i
    basenu.

    Ps. Audytor ma niebawem policzyć mi wartości dla chłodzenia.
    Ciekawe co z takich obliczeń wyjdzie.

    --
    Pozdor
    Myjk