    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC - lokalne ceny
    Date: Tue, 22 Oct 2013 19:34:01 +0200

    Adam wrote:

    > No coz - ja akurat uwazam dokladnie odwrotnie niz Ty, ze porzadny
    > projekt
    > to trzeba zrobic do CO

    wiesz jak robię instalacje na codzień i w małych instalacjach co czy wody
    dobór wg prostych zasad zwykle jest w pełni wystarczający, poza ogrzewaniem
    podłogowym które sie powinno solienie przeliczyć i wykonać zgodnie z
    projektem a nie na oko.

    >, a wentylacje mozna potraktowac po macoszemu
    > (zachowujac podstawowe zasady) i wszystko bedzie dzialac poprawnie.

    no i moim zdaniem to jest bład, oczywiście można przewalić cała instalację
    wentylacji...

    > Czyli zrobic na oko. Bo zeby policzyc co do m3/h to trzeba uzyc juz
    > sensownego softu, znac dokladnie opory uzywanych rur, kolanek,
    > anemostatow
    > i innych elementow. Piszemy o instalacji DOMOWEJ ktora zwykle sklada
    > sie
    > z kilkunastu metrow rur i paru kolanek.

    przesadzasz... można skożytać z urposzczonych zasad doboru a opory wziąść z
    odpowienich nomogramów.

    a policzyć wszytsko w excelu