    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 20:20:37 +0100

    news:hd1nvd$98d$1@news.interia.pl...

    > Roznica taka, ze tym gorzej dla podlogowki. Jesli ktos ma grzejniki i po
    > wygasnieciu kotla temp. spada relatywnie szybko, to podlogowka tego stanu na
    > dlugo raczej nie polepszy.

    Jest jeszcze jedno. W dzisiejszych czasach dązy sie do tego aby bezwładność
    cieplna ogrzewania była jak najmniejsza.
    Nikt nie robi już cięzkich żeliwnych grzejników lecz lekkie o małej pojemności z
    cienkimi doprowadzającymi rurkami.
    Dlaczego? Bo tylko wtedy układ grzewczy osiąga najwyższe sprawności. Gdy mamy
    zmagazynowane duże ilości ciepła
    to nie wpływa to dobrze na sprawność poniewaz gdy tego ciepła już nie
    potrzebujemy bo po całym grzaniu nocnym temperatura na zewnątrz wzrosła jednak
    to taka podłoga oddaje niepotrzebnie zmagazynowane ciepło w pomieszczenie
    przegrzewając je.
    Każdy 1stC wyższej temp w pomieszczeniu to średnio 6% więcej energii na
    ogrzanie. Ta energia musiała być do tej podłogi doprowadzona przecież nie za
    darmo.
    I w druga stronę, gdy po słonecznym dniu, np. wczoraj w dzień było jakieś +10stC
    a wieczorem nagle ścisnął mróz i trzymał do rana rana -6stC to co się dzieje?
    Nie mając grzejnika który szybko nagrzeje pomieszczenie bo jest bezwładny
    będziemy czekac dłużej. taka bezwładna podłoga zanim się rozgrzeje to przez
    godzinę dwie będzie zimno. Nie grzała w dzień bo była I taryfa i nie grzała bo
    było ciepło na zewnątrz i nie trzeba było dogrzewać w domu

> [...]
    > w nocy temp. posadzki to jakies 14 do max 16C. Przed wyjazdem wylaczam kociol.
    > Przyjezdzam wieczorem i go wlaczam. Temp posadzki jest bliska temp.
    > pomieszczenia ok. 10C. To sa jak wiadomo temp. latwe do uzyskania i
    > utrzymania. Spadek temp. posadzki przez kilkanascie godzin to kilka stopni.
    > Stropy i sciany tez mam w dodatku wszystko ceramika i beton, wiec material
    > raczej akumlacyjny. Przy temp. rzedu 20C bedzie tylko gorzej. Temp. w domu
    > bliska 10C utrzyma sie juz dluzej mimo braku ogrzewania, ale patrzac na temp.

    A pomyśl co będzie jak na zewnątz będzie -10 -20

    Marek