    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 22:40:15 +0100

    news:56242fce-6985-4ad5-b875-a0fe0084754b@g27g2000yq
    n.googlegroups.com...
    On 6 Lis, 19:57, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > ścian zewnętrznych i twoich tych 120 ton betonu który zresztą ma kiepską
    > pojemność cieplną na nic się nie zda.

    >Pozwolisz, ze zlapie Cie za "zdanie", bo wlasnie takimi malymi
    >klamstewkami wprowadzasz niezly zamet :) Obliczyles, ze 9 ton wylewki
    >ma akumulacyjnosc 8kWh - czyli 120 ton stropu ma pojemnosc (przy
    >roznicy 3stC o ile dobrze pamietam liczyles) - 106kWh - to jest wedlug
    >Ciebie kiepska pojemnosc cieplna? Bo moim zdaniem przy -22st C taka
    >energia wystarczy na ogrzanie 11h przy spadku temp o 3st C :-) Nie
> [...]

    Strop owszem! Ściany wewnętrzne owszem. Jak użyłes argumentu to wziąłem pod
    uwagę. Ale ściany zewnętrzne to już nie.
    O ile pojemność cieplna stropu jest spora to jednak strop jest nad głową. Ten
    sam strop piętro wyżej jest odizolowany od wylewki styropianiem. Więc w ta
    stronę jego skuteczność grzewcza jest watpliwa. Natomiast jako sufit będzie
    grzał tak sobie raczej nie chwaląc się otoczeniu że ma sporo ciepła. Jednak
    słusznie zauważyłeś że on jest!

    Te 140 ton ścian to wszystko u ciebie ściany wewnętrzne?
    Powiedz mi na ile przyda się źródło ciepła o temperaturze 17-19stopni jak ty byś
    życzył sobie w domu mieć 19-21 stopni?

    Chciałem po raz kolejny także wyjaśnić że to ty trzymałeś się kurczowo na
    początku dyskusji tylko podgrzewanych wylewek i nic a nic nie wspominałeś o
    ścianach i stropie co spowodowało że tak a nie inaczej ja wyciągnąłem wnioski.
    Dopiero gdy wyliczyłem ile tam schowanej energii przypomniałeś sobie o stropie.
    A może zaraz jeszcze przypomnisz sobie o stojących piecach kaflowych?
    Kto więc stoi za kłamstewkami? Ja uczciwie odnosiłem się do informacji które
    podawałeś. Nie znałem twojego domu i nie wiedziałem jak jest zbudowany i w
    jakiej technoliogi do czasu aż mi nie powiedziałeś. Dopiero wtedy z ciekawości
    zaglądnąłem na twoje zdjęcia w necie.
    Swoją droga muszę wspomnieć że masz tragicznie wykonaną instalację elektryczną.
    Nie wiem dlaczego pozwoliłeś sobie na instalacje wtynkową. Zrobiłeś sobie bardzo
    na złość. Ale mniejsza z tym, to inny temat.

    Nie możesz mi nie przyznać racji ale sytuacja nie występuje w każdym budynku.
    Niepodal mnie stoi kanadyjczyk
    Wszystko to pustka wypełniona wełną obita OSB i wykończona gipskartonami. Nawet
    stropy są tak wykonane.
    Jaką to może mieć pojemność? Gównianą. Ale izolacja za to jaka?

    Marek