    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 14:23:06 -0800 (PST)

    On 6 Lis, 22:40, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Strop owszem! Ściany wewnętrzne owszem. Jak użyłes argumentu to wziąłem pod
    > uwagę. Ale ściany zewnętrzne to już nie.

    To trzebaby juz rozwazac "pod mikroskopem" :)

    > Te 140 ton ścian to wszystko u ciebie ściany wewnętrzne?

    Nie, czesc oczywiscie zewnetrzne - ale te sa oddzielone 18cm
    styropianem 0,035. To jest kolejny plus grubego ocieplenia - cieplo
    bedzie uciekalo coprawda oknami, wentylacja etc, ale te sciany predzej
    zaczna oddawac cieplo spowrotem do pomieszczenia nim "wypompuja" sie z
    energii na zewnatrz :) U moich scian = 0,17W/m2K czyli zakladajac na
    zew -20, a w srodku +20 ucieka nimi.. 7W /h / m2. Scian zew. mam ok
    150m2 czyli ta strona trace jedynie 1kWh :) Przy ich pojemnosci
    cieplnej (nie potrafie znalezc ile ma ceramika?) wynoszacej zapewne
    dobre parenascie, jak nie dziesiat kWh - te straty to "groszowe
    sprawy" ;)

    [...]
    > Chciałem po raz kolejny także wyjaśnić że to ty trzymałeś się kurczowo na
    > początku dyskusji tylko podgrzewanych wylewek i nic a nic nie wspominałeś o
    > ścianach i stropie co spowodowało że tak a nie inaczej ja wyciągnąłem wnioski.

    No dobra - masz racje, ja pisze o tradycyjnym, murowanym, ciezkim
    domu. Takim jak zdecydowana wiekszosc nowobudowanych w naszym kraju.
    Kanadyjczykow i innych "cudakow" w to wogole nie wliczamy - one maja
    zerowa akumulacyjnosc.

    > Dopiero gdy wyliczyłem ile tam schowanej energii przypomniałeś sobie o stropie.
    > A może zaraz jeszcze przypomnisz sobie o stojących piecach kaflowych?
    > Kto więc stoi za kłamstewkami?

    Ja rozumiem, ze piecyk kaflowy nie kazdy ma. Ale sciany i strop chyba
    tak co ? ;) Jeszcze raz pisze - nie rozmawiamy o kanadyjczykach,
    rozmawiamy o tradycyjnym domu ktory ma 99% tutaj dyskutujacych.

    > Ja uczciwie odnosiłem się do informacji które
    > podawałeś. Nie znałem twojego domu i nie wiedziałem jak jest zbudowany i w
    > jakiej technoliogi do czasu aż mi nie powiedziałeś.

    No rzeczywiscie moznabylo zakladac, ze to kanadyjczyk, albo dom na
    wodzie, albo dom wykonany tylko z szyb - przeciez wszyscy takie u nas
    buduja ;)

    > Dopiero wtedy z ciekawości zaglądnąłem na twoje zdjęcia w necie.
    > Swoją droga muszę wspomnieć że masz tragicznie wykonaną instalację elektryczną.
    > Nie wiem dlaczego pozwoliłeś sobie na instalacje wtynkową. Zrobiłeś sobie bardzo
    > na złość. Ale mniejsza z tym,  to inny temat.

    No ja tu mam inne zdanie ale spoko, niech Ci bedzie ;D

    > Nie możesz mi nie przyznać racji ale sytuacja nie występuje w każdym budynku.
    > Niepodal mnie stoi kanadyjczyk

    Owszem przyznaje racje - w kanadyjczyku moje obliczenia nie maja
    sensu. W malo akumulacyjnym kanadyjczyku nie zakladalbym podlogowki,
    tylko pewnie jakies ogrzewanie powietrzne.

    Ale cieszy mnie, ze zaczynasz dostrzegac swoje bledy bo probujesz
    znajdowac argumenty ktore rzeczywiscie maja racje bytu ale w dosc
    niestandardowych jak na nasz kraj i budownictwo warunkach ->
    pozdrawiam tutaj nasze dwa wyjatki - Tornada i hm.. zapomnialem nicka
    (Han....?) - kolege od kanadyjczykow ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.