    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 23:42:30 +0100

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:572db2ab-9370-400c-8477-82ac319d6b4c@m16g2000yq
    c.googlegroups.com...

    > ciekawe jak otwarta komora bedzie Ci wspolpracowac z rekuperatorem...

    Póki co, kocioł jest w kotłowni która jest niezależna od reszty domu.
    Tam wentylacja była jest i będzie grawitacyjna z przyczyn bezpieczeństwa. Te
    małe szpary pod dwoma drzwiami które oddzielają kotłownię a zarazem pralnię od
    reszty domu wiele zamieszania nie wprowadzą.

    >jakos nie wierze natomiast w dwufunkcyjne, zeby chociaz byl z malym
    >zasobnikiem ze 40L to jeszcze rozumiem
    >na 2 lazienki maksymalny przeplyw 15l/min moze byc malo a to jest
    >maksymalne a jak ktos chce troszku cieplejsza wode i jeszcze w kuchni
    >ktos cos odkreci...

    Przez dwa lata mój piec był dwufunkcyjnym z wymiennikiem przepływowym.
    Owszem funkcjonalność była sobie jakaś tam. Od początku zakładałem że kiedyś
    będę miał kolektory ale nie wiedząc co i jak nie inwestowałem wiele. Zrobiłem
    natomiast taki manewr. Miałem powieszony jeszcze zbiornik elektryczny który mi
    służył zanim dostałem gaz.
    Zbiornik ten ogrzewany był przepływowo z kotła dwufunkcyjnego. Termostat grzałki
    elektrycznej 2kW w tym zbiornku ustawiony był nieco poniżej ustawionej
    temperatury na kotle. W ten sposób miałem zawsze dostępna gorąca wodę z pełnej
    objętości zbiornika.
    Grzałka elektryczna była własciwie tylko dla podtrzymania temp. w zbiorniku a
    kazdy pobór wody powodował że włączał się kocioł i ładował przepływowo ten
    zbiornik. Rozwiązanie to wyeliminowało w 100% niedogodność małego wydatku wody z
    kotła.
    uruchamiając kolektory zbiornik został ściągnięty ze ściany. Kocioł przerobiłem
    wywalając z niego wymiennik a w jego miejsce podpinając wężownicę górną
    zbiornika 300l. Oczywiście musiałem grzebnąć w wiązkacjh kotła i przenieść jeden
    czujnik temperatury na obudowę zbiornika 300l.

    >natomiast caly czas nie rozumiesz kwestii taniosci dzialki i bycia
    >niezaleznym od gazu
    >jak kupisz dzialke bezgazowa o 10pln/m2 taniej to zobacz ile masz
    >budzetu na cudawianki nawet przy tych 25ar

    He he. Kiedy kupowałem działkę w 2003r. płaciłem po 1800zł/ar. Gazu nie było.
    Dociągneli gaziarze do mnie i sąsiada 600m odcinek i kosztowało nas to raptem po
    2700zł na głowę. Prąd już był w działce (słup w granicy) a woda po drugiej
    stronie drogi. Za projekt wody i wykonanie przebicia pod drogą zapłaciłem 700zł
    woda zakonczona była wtedy w studzience na czas budowy. Gdy zbudowałem dom,
    studzienkę zlikwidowałem i za 300zł wodniacy doprowadzili wodociąg do domu.
    Niedawno sprzedana została działka nieopodal i to wcale nie taka ciekawa bo w
    takim wgłębieniu tuż przy strumyku. Poszła po 12kzł/ar. Moja jest na płaskim i
    od północy mam w granicy las. Trochę żałuję że kupiłem tylko 15ar mogłem wtedy
    wziąć całość jaka była do sprzedania 36ar. Inwestycja zarąbista.
    Tak więc jak widzisz ten gaz i koszt działki to pryszcz.

    > ale nie robmy dogmatow, ze masz gaz to zrobiles interes życia kupujac
    >kociol za 3k

    Wcale nie uważam że to jakiś interes życia. Daj spokój.
    Swego czasu tez napalałem się na PC. Jak budowałem dom to czego to ja nie
    ćwiczyłem na papierze.
    Wyszło mi że z moim niskostratnym jak by nie było domem posiadając gaz kocioł
    gazowy będzie najlepszy.
    Jadę w dupę na 3 dni w alpy julijskie na narty i wiem że w domu będzie ciepło
    jak wrócę.

    >a jak wiatraki z pionowa osią tanieja, to dopiero jest jazda
    >http://www.youtube.com/watch?v=xBxsYuZmZJo
    >http://www.youtube.com/watch?v=9UPe6A_UVPc
    >http://www.youtube.com/watch?v=l8KLD2DMvqg
    >http://www.youtube.com/watch?v=FglQHmZCZbA

    Mam możliwość bezpośredniego sprowadzenia z Chin wiatraka 25kW. Przyszła mi raz
    oferta.
    Ale wiem że to kłopot z sąsiadami, pozwoleniami, jakies sanepidy i pieron go wie
    co jeszcze.
    No i nie wiem czy w planie zagospodarowania by tu przeszło bo u mnie jest strefa
    ekologiczna. Zadnego zakładu nie może być ani nic.
    No i ten nieprzewidywalny wiatr. Przeciez na dobrą sprawę u mnie od ponad
    miesiąca dopiero wczoraj coś powiało.
    To po co mi ten wiatrak?

    Ja czekam na coś innego. Na fotowoltaikę. Mam kilka ofert na panele z azji ale
    nadal jest za drogo.
    Trzeba czekać.

    >chyba nie trzeba na takich z 10 zadnego pozwolenia?

    Trzeba trzeba. to jest budowla,
    Jedyne na co nie trzeba zezwolenia oprócz jakiś tam wiat i bud gosp to kolektory
    słoneczne.
    Możesz stawiać w ogrodzie na fundamencie ile ci pasuje i jak ci pasuje. Nawet
    zawiadomienia na nie nie potrzeba.
    Ale co ciekawe montując je na dachu gdyby się okazało że będą wystawać powyżej
    3m to już musisz pisać i się prosić.

    Marek