  • Data: 2009-11-11 10:08:13
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d82e9c3b-1c58-4f32-91ec-199c41fbc8ff@15g2000yqy
    .googlegroups.com...
    On 11 Lis, 01:28, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Nie jestem pewien, czy mostki okien uwzgledniaja mostki okien, czy tylko

    >Maniek, naprawde polecam Ci (choc juz za pozno;) blizsze zapoznanie
    >sie z tym softem - tam sa chyba WSZYSTKIE typy mozliwych mostkow
    >cieplnych! Wszystko obliczane zgodnie z norma PN-EN ISO 14683 "Mostki
    >cieplne w budynkach - Liniowy współczynnik przenikania ciepła - Metody
    >uproszczone i wartości orientacyjne". Ten soft to NAPRAWDE nie jest
    >zabaweczka i uwzglednia wiele rzeczy :-)

    Ja znam trzy metody obrobki okna dachowego: trumna, poltrumna i standard
    poziomo-pionowy. Kazdy z tych sposobow to inny mostek. Nie wiem jakie sa
    przyjete w programie i na ile zmieni to obliczenia, razy ilosc okien rzecz
    jasna. Aktualnie jestem na etapie kladzenia welny i wiem np. ze szczelne
    ocieplenie murlaty wcale nie jest prosta sprawa. Patrzac na ekipy, nie
    podejzewam aby przykladaly sie zbyt mocno do tego jak by nie bylo chyba
    najbardziej determinujacego elementu jesli chodzi o penetrowanie ocieplenia
    przez wiatr.

    >Ale policzmy -> zakladamy ze tam ciagnie 30m3/h i
    >otwieramy te drzwi na 30 sek, niech bedzie nawet 20 razy dziennie,
    >czyli na 10 min w ciagu doby. Czyli wymienimy 5m3 powietrza dziennie.
    >Sezon liczmy 6 m-cy po 30 dni = 180 * 5 = 900m3. Srednia temp. w
    >sezonie 0stC, w domu 21stC. Cieplo wlasciwe 1kJ/1kg, ciezar wlasciwy
    >ok 1,2kg/m3, to nam daje 22680kJ czyli... 6,3kWh.

    Liczysz straty wentylacji, a nie liczysz gwaltownej wymiany powietrza w
    okolicach otwartych drzwi plus wentylacja? Jak zwala sie goscie to prosisz
    by wchodzili po kolei, bo nie mieszcza sie w wiatrolapie, a otwarcie drugich
    drzwi spowoduje wieksze straty? :-) Poza tym sezon to raczej 7 m-cy.

    >Jak widac - wszystko da sie policzyc, a otwieranie drzwi ma minimalny
    >wplyw na zuzycie energii.. :)

    No i jeszcze drzwi garazowe. :-)
    Poza tym nie pisalem, ze nie da sie policzyc, a obliczenia nie uwzgledniaja
    niektorych czynnikow i zwrot inwestycji bedzie dluzszy jak na papierze, bo
    te inne czynniki w miare dokladania ocieplenia zaczynaja miec coraz wieksze
    znaczenie. A w zwiazku z tym ich udzial w rachunkach za energie relatywnie
    rosnie.

    Pozdro.. TK