  • Data: 2009-11-11 09:31:52
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Lis, 01:28, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Nie jestem pewien, czy mostki okien uwzgledniaja mostki okien, czy tylko

    Maniek, naprawde polecam Ci (choc juz za pozno;) blizsze zapoznanie
    sie z tym softem - tam sa chyba WSZYSTKIE typy mozliwych mostkow
    cieplnych! Wszystko obliczane zgodnie z norma PN-EN ISO 14683 "Mostki
    cieplne w budynkach - Liniowy współczynnik przenikania ciepła - Metody
    uproszczone i wartości orientacyjne". Ten soft to NAPRAWDE nie jest
    zabaweczka i uwzglednia wiele rzeczy :-)

    > okna, zwlaszcza dachowe. Co z nieocieplonymi kominami i otwieraniem drzwi?

    Co do komina - nie wiem, ja go nawet nie wprowadzalem bo mam jeden
    malutki. W przypadku wiekszych rzeczywiscie trzebaby sie zastanowic
    jak to wprowadzic ale jestem pewien, ze sie da :) Co do otwierania
    drzwi - nie uwazam, zeby mialo to wiekszy wplyw na obliczenia -
    powietrze ma b. mala pojemnosc cieplna, w wiatrolapie z reguly
    projektuje sie tez nizsza temp (ja mam 17 czy 18). Przy wentylacji
    grawitacyjnej straty beda na pewno wieksze, bo w domu panuje
    podcisnienie ktore zassie powietrze przez drzwi do kratek. W przypadku
    wentylacji mechanicznej zrownowazonej .. zalezy od umiejscowienia
    anemostatu - jak wywiew jest w wiatrolapie to w sumie tez troche
    pociagnie :-) Ale policzmy -> zakladamy ze tam ciagnie 30m3/h i
    otwieramy te drzwi na 30 sek, niech bedzie nawet 20 razy dziennie,
    czyli na 10 min w ciagu doby. Czyli wymienimy 5m3 powietrza dziennie.
    Sezon liczmy 6 m-cy po 30 dni = 180 * 5 = 900m3. Srednia temp. w
    sezonie 0stC, w domu 21stC. Cieplo wlasciwe 1kJ/1kg, ciezar wlasciwy
    ok 1,2kg/m3, to nam daje 22680kJ czyli... 6,3kWh.

    Jak widac - wszystko da sie policzyc, a otwieranie drzwi ma minimalny
    wplyw na zuzycie energii.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.