    From: Longus <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PILNE - prawo budowlane porada
    Date: Thu, 29 Jan 2009 19:04:33 +0100

    Boombastic pisze:

    > Użytkownik "Longus" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Aby mieć jakąkolwiek podstawę do rozmów z prawnikiem lub z urzędem gminy
    > to potrzebujesz oficjalnej opinii że ta kanalizacja nie spełnia wymogów
    > prawa budowlanego. Żaden prawnik ci tego nie zrobi, bo to nie jest ich
    > działka. Musisz szukać uprawnionego rzeczoznawcę budowlanego (nie
    > majątkowego). Dopiero w oparciu o jego ekspertyzę możesz wykonać
    > jakiekolwiek ruchy lub zrezygnować jeśli wszystko jest OK.

    No nie to jest az tak skomplikowne?
    To rozumiem ze moja babcia musi zaplacic kase pomimo ze nie moze
    korzystac z tej kanalizy?
    Magistrala zostala zakopana w drodze gminnej na glebokosci ~1-1,2m,
    poniewaz domek znajduje sie w zaglebieniu terenowym gdyby sie chcialo
    wykonac przylacze w ktorym scieki odplywaja grawitacyjnie to rura przy
    domku bylaby prawie na powierzchni.
    Przeciez nie bedzie sie zakopywac rury na stalej glebokosci tylko trzeba
    zapewnic odpowiedni spadek, a zabawa w przepompownie i inne techniczne
    rozwiazania odpada.
    Jak znam zycie to po zaplaceniu gmina bedzie sobie liczyc zuzycie wody
    na liczniku do kanalizy pomimo ze fizycznie nie bedzie podlaczenia.
    Przeciez to jest chore ...

    pozdr.
    Greg