  • Data: 2020-09-15 07:34:13
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-15 o 00:07, Marek pisze:

    > Tak, wiem jak można to zrobić z linką. Pytałem o drut. Jest jakiś
    > zakaz stosowania drutu w skrzynce czy to tylko pójście na łatwiznę
    > (łatwiej się układa)?

    Stosowanie linki wręcz przeciwnie nie jest pójściem na łatwiznę, bo
    każdy koniec linki wymaga zatulejkowania. Trzeba włożyć o wiele więcej
    pracy. Za to linka nie jest sztywna, nie sprężynuje i w automatyce jest
    zasada, że stosuje się tylko i wyłącznie przewody linkowe. Choć są
    złączki tzw. ZUG-i, które nie wymagają tulejkowania przewodów i nie mają
    też zacisków śrubowych lecz zaciski sprężynujące.
    https://pl.traconelectric.com/product/TSKB4E/Sprezyn
    owy-pietrowy-zacisk-polaczeniowy-na-szyne--szary-0-2
    -4mm2--500VAC--32A

    Popatrz sobie jak to wygląda w takim sterowniku:

    Typowy sterownik węzła cieplnego:

    https://www.techsterowniki.pl/p/i-3

    albo podłączenia w sterownikach PLC

    http://www.all4you.simlogic.pl/media/resize-extends/
    L3B1YmFwcC9yZXBvc2l0b3J5L3Byb2R1Y3RzL2xhcmdlXzlhNmQ3
    ZDUwZThjMWZlZGU5MTQ3ZWY1YTEzN2YzODc3N2I0MGY2MzNEU0Nf
    NTg0Ml9TN180MjJfMUJMMF8wMDFhLmpwZw==/1200x

    https://a.allegroimg.com/s1024/0c78ed/c7e3ec7440438b
    a2afb3d6b00452

    Jak sobie wyobrażasz połączenie tego wszystkiego drutem? Druty są
    sztywne i sprężynują. Pod wpływem naprężeń złączki by się rozłączały,
    albo wręcz uszkodziłyby płytę elektroniki.