-
X-Received: by 2002:a05:620a:108b:b0:6ff:849:d4ed with SMTP id
g11-20020a05620a108b00b006ff0849d4edmr1271886qkk.637.1672280343185; Wed,
28 Dec 2022 18:19:03 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a05:620a:108b:b0:6ff:849:d4ed with SMTP id
g11-20020a05620a108b00b006ff0849d4edmr1271886qkk.637.1672280343185; Wed,
28 Dec 2022 18:19:03 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet
.blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-med
ia.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.go
oglegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Date: Wed, 28 Dec 2022 18:19:02 -0800 (PST)
In-Reply-To: <d...@g...com>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.179.98;
posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.179.98
References: <7...@g...com>
<8...@g...com>
<3...@g...com>
<d...@g...com>
<7...@g...com>
<a...@g...com>
<d...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <d...@g...com>
Subject: Re: PV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż?
From: a a <m...@g...com>
Injection-Date: Thu, 29 Dec 2022 02:19:03 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5549
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:587756
[ ukryj nagłówki ]On Wednesday, 28 December 2022 at 21:19:58 UTC+1, M M wrote:
> środa, 28 grudnia 2022 o 20:30:57 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> > Problem z Teslami jest taki, że aku jest oczujnikowany termostatami i ladowarka
wykrywa temperaturę aku
> > a jak aku za zimny to się włacza elektryczne nagrzewanie zasilane przez aku
samochodowe.
> >
> > A jak aku na wyczerpaniu i mróz to zanim aku się nagrzeje grzejnikiem to aku
padnie i ladowarka stacjonarna się nie wlaczy
> > o trza dzwonić po sasiada., aby przywiózł nagrzewnicę i grzał aku nadmuchem od
dołu.
> A mogliby dołożyć mały agregat spalinowy kilka kW "silnik od kosiarki" chłodzony
tym samym płynem chłodniczym.
> Od razu by i podgrzał i doładował w sytuacji awaryjnej. No ale oni tam mają trochę
cieplejszy klimat niż u nas, to może nie pomyśleli.
> Kiedyś chyba jakieś radzieckie traktory miały coś podobnego - duży diesel
podgrzewany i uruchamiany małym benzynowym.
>
> Widzę Teslę pod domem u jednego z sąsiadów, przy okazji kiedyś podpytam jak się
spisuje zimą.
> > Dzisiaj sa litowki i hulajnoga wiezie 60kg Zenka 10 km bez zmęczenia
> > a potem Zenek podnosi hulajnogę jedną ręką i wrzuca do bagażnika.
> Akurat ja regularnie wożę dwoje dzieci do szkoły, jeszcze za młode by mogły
dojeżdżać samodzielnie.
> Potem do pracy i z pracy, wszędzie odległości po kilka km takie że spalinowe auto
dopiero co się nagrzeje więc mało ekonomiczne.
> No i przy okazji taki Melex może też posłużyć jako awaryjny magazyn energii -
zewnętrzna bateria do UPSa robiącego 230V dla domu.
> Agregat też mam, ale w nocy budziłby sąsiadów (bardzo głośny - diesel chłodzony
powietrzem) a wolę z nimi żyć w zgodzie.
Jest Melex na litowki, ale kosztuje 100.000 zl
i wystawiają je u Mimca dealera, ale kto to kupi, gdy to technologiczna egzotyka.
Chcialem kupić elektryki z Paryża, te z wypoczyczalni, od tego francuskiego bulionera
Wadliwie działał system wykrywania wolnych ladowarek w Paryżu i kto wypożyczył, pół
godziny czekal na komunikat, gdzie ma podjechać i zostawić pod ladowaniem, no i się
l,udzie zniechęcili i stalo kilkaset elektryków na polu pod Paryżem i czekalo na
zezlomowanie.
Budy były z alu cczyli nierdzewki, ale nienaprawialne po stłuczce
I pewnie by się kupila szyuke za 1000 euro
ale zaczeli demontować, jak dlugo stały, bo aku nieekologic zne
i też wymagały podgrzania elektrolitu, aby ładowarka się właczyła.
Kolega kupił włoską furgonetkę elektryka i padły zimą aku, 80 litówek 90Ah na zlom,
bo byly zamontowane pod podwoziem
a we Włoszech cieplo a w Polssce zima padły
Na calym świecie stoją na zlomowiskach tysiące elektryków i Zenki demontuja aku, jak
potrafią,
tysiące elektrycznych hulajnóg trafia na złom.
zywotnośc Tesli to tyle ile gwaranccja na aku, czyli 8 lat a potem zlom, bo wymiana
aku kosztuje 100.000 $
I elektryki zaśmiecą cala planetę bo ich zywotność o 50% krótsza od spalinówek.
A naprawiać po wypadku, stłuczce się nie da, bo ryzyko zapłonu aku jest 100%
To dlatego Tesla padła -70% na Wall Street w ciągu roku
bo padają aku, a serwis sakramencko drogi
a teraz mróz i przestały się ladować w zaspach.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.22 08:25 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
- Czyszczenie rur
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur