eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż?Re: PV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż?
  • Data: 2022-12-29 03:19:02
    Temat: Re: PV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż?
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wednesday, 28 December 2022 at 21:19:58 UTC+1, M M wrote:
    > środa, 28 grudnia 2022 o 20:30:57 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
    > > Problem z Teslami jest taki, że aku jest oczujnikowany termostatami i ladowarka
    wykrywa temperaturę aku
    > > a jak aku za zimny to się włacza elektryczne nagrzewanie zasilane przez aku
    samochodowe.
    > >
    > > A jak aku na wyczerpaniu i mróz to zanim aku się nagrzeje grzejnikiem to aku
    padnie i ladowarka stacjonarna się nie wlaczy
    > > o trza dzwonić po sasiada., aby przywiózł nagrzewnicę i grzał aku nadmuchem od
    dołu.
    > A mogliby dołożyć mały agregat spalinowy kilka kW "silnik od kosiarki" chłodzony
    tym samym płynem chłodniczym.
    > Od razu by i podgrzał i doładował w sytuacji awaryjnej. No ale oni tam mają trochę
    cieplejszy klimat niż u nas, to może nie pomyśleli.
    > Kiedyś chyba jakieś radzieckie traktory miały coś podobnego - duży diesel
    podgrzewany i uruchamiany małym benzynowym.
    >
    > Widzę Teslę pod domem u jednego z sąsiadów, przy okazji kiedyś podpytam jak się
    spisuje zimą.
    > > Dzisiaj sa litowki i hulajnoga wiezie 60kg Zenka 10 km bez zmęczenia
    > > a potem Zenek podnosi hulajnogę jedną ręką i wrzuca do bagażnika.
    > Akurat ja regularnie wożę dwoje dzieci do szkoły, jeszcze za młode by mogły
    dojeżdżać samodzielnie.
    > Potem do pracy i z pracy, wszędzie odległości po kilka km takie że spalinowe auto
    dopiero co się nagrzeje więc mało ekonomiczne.
    > No i przy okazji taki Melex może też posłużyć jako awaryjny magazyn energii -
    zewnętrzna bateria do UPSa robiącego 230V dla domu.
    > Agregat też mam, ale w nocy budziłby sąsiadów (bardzo głośny - diesel chłodzony
    powietrzem) a wolę z nimi żyć w zgodzie.
    Jest Melex na litowki, ale kosztuje 100.000 zl
    i wystawiają je u Mimca dealera, ale kto to kupi, gdy to technologiczna egzotyka.

    Chcialem kupić elektryki z Paryża, te z wypoczyczalni, od tego francuskiego bulionera

    Wadliwie działał system wykrywania wolnych ladowarek w Paryżu i kto wypożyczył, pół
    godziny czekal na komunikat, gdzie ma podjechać i zostawić pod ladowaniem, no i się
    l,udzie zniechęcili i stalo kilkaset elektryków na polu pod Paryżem i czekalo na
    zezlomowanie.

    Budy były z alu cczyli nierdzewki, ale nienaprawialne po stłuczce

    I pewnie by się kupila szyuke za 1000 euro
    ale zaczeli demontować, jak dlugo stały, bo aku nieekologic zne
    i też wymagały podgrzania elektrolitu, aby ładowarka się właczyła.

    Kolega kupił włoską furgonetkę elektryka i padły zimą aku, 80 litówek 90Ah na zlom,
    bo byly zamontowane pod podwoziem
    a we Włoszech cieplo a w Polssce zima padły

    Na calym świecie stoją na zlomowiskach tysiące elektryków i Zenki demontuja aku, jak
    potrafią,
    tysiące elektrycznych hulajnóg trafia na złom.

    zywotnośc Tesli to tyle ile gwaranccja na aku, czyli 8 lat a potem zlom, bo wymiana
    aku kosztuje 100.000 $

    I elektryki zaśmiecą cala planetę bo ich zywotność o 50% krótsza od spalinówek.
    A naprawiać po wypadku, stłuczce się nie da, bo ryzyko zapłonu aku jest 100%

    To dlatego Tesla padła -70% na Wall Street w ciągu roku
    bo padają aku, a serwis sakramencko drogi
    a teraz mróz i przestały się ladować w zaspach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1