  • Data: 2023-06-02 23:01:57
    Temat: Re: PV - produkcja dzisiaj
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 2 czerwca 2023 o 22:15:13 UTC+2 heby napisał(a):
    > Falownik 10kW to jakieś śmieszne pieniądze, które zwracają się po roku
    > pracy instalacji. Czyli w 20 lat to jest 1/20 zysków, a patrząc w
    > rosnące ceny prądu może i 1/40.
    >
    > Jak już mówiłem, kułaka nie przeskoczysz.
    >
    > Polecam za to kalkulator.
    W fotowoltaice z dachu cena pradu bedzie zawsze wieksza od zera. Kazdy dodatkowy
    wydatek związany z utrzymaniem w ruchu takiej instalacji podnosi cenę własnej
    kilowatogodziny. Na koniec trzeba dodać nieznana dzisiaj cenę demontażu i utylizacji.
    Polecasz kalkulator ale jak go chcesz użyc to najpierw pomyśl co chcesz liczyć. Drogi
    przez chwilę gaz dał bodziec do zakładania fotowoltaiki i pomp ciepła. Koszty takich
    instalacji do domku na pewno nie beda niższe niz 60 tysięcy a moga i dojsc do stu
    tysięcy. W międzyczasie gaz staniał
    http://www.cena-pradu.pl/gaz.html
    Kułaka nie przebije. Masz rację ale kułacy sa kułakami bo potafia pomysleć zanim
    uzyja kalkulatorów. Poza tym kułacy to jakiś margines społeczeństwa. A instalacji fv
    jest tyle ze wychodzi ze kułacy ich nie maja ale zarabiają na sprzedawaniu i
    instalowaniu ich innym.