  • Data: 2023-06-04 08:53:17
    Temat: Re: PV - produkcja dzisiaj
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03-06-2023 o 23:28, LordBluzg(R)?? pisze:

    > 13 tysięcy rocznie nie wydam na prąd, gaz i ogrzewanie, chyba że w
    > jakimś pałacu.
    > Opał już staniał i idzie w "normalne" w sensie 50% tego co było ostatnio.
    >
    > W prostym przeliczniku obecnie, nadal wychodzi więcej niż 10 lat. Mogę
    > podać dane od siebie:
    >
    > Prąd 1700zł/rok

    Przed instalacją PV zuzycie miałem 300 zł miesięcznie.
    Teraz cena prądu poszła 2 razy w górę, więc spokojnie można założyć 600.
    Niech będzie, że latem nieco taniej (nie pamiętam dokładnie proprocji
    sprzed 7 lat), więc średnio 5 tys rocznie.
    Gaz też już po podwyżkach coś koło tego.

    Do tego doszły dwa samochody elektryczne - zwykle ładuję na mieście, ale
    jednak coś tam też się doładowuję w domu gdy trzeba, więc SPOKOJNIE 13
    tys rocznie bym osiągnął.

    Gdybym ładowałem TYLKO w domu, to i pewnie pod 20 tys.