  • Data: 2023-09-25 20:06:45
    Temat: Re: PV - produkcja dzisiaj
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mateusz Viste m...@...invalid ...

    > Po pierwsze, cena energii ostro spada w niedzielę. Jest wówczas
    > niemal 2x niższa od pozostałych dni. Zakładam, że w ten dzień
    > potrzeby są mniejsze, a prawo popytu i podaży robi swoje.
    > Sumaryczna produkcja jednak wcale nie spadła dwukrotnie, tylko o
    > jakieś 15%. Spodziewałem się tutaj jakiejś liniowej zależności, a
    > tak nie jest. Skąd tak gwałtowne wahania ceny przy relatywnie
    > niewielkich zmianach popytu?

    Zastanawiałem się ostatnio kiedy (i które) fabryki wyliczą sobie ze
    moze warto zrobic dni robocze od soboty do srody a czwartki-piatki dac
    ludziom wolne.

    Oczywiście byłoby do tego potrzebne zmiana prawa zeby nie traktowac
    pracy w sobote i niedziele jako coś ekstra, ciekawe czy duze byłyby
    opory zwiazków zawodowych ale biorac pod uwage ze miejscami prad w
    weekendy ma wrecz ceny ujemne... Dojdzie do tego czy za duzo zmiennych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."