  • Data: 2021-11-24 22:20:18
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 24 listopada 2021 o 22:12:02 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    pomiaru napięcia ładowania i SEM akumulatora. Tzn. nie da się tego mierzyć
    równocześnie.
    > Jak nie jak tak? Podłączasz woltomierz i amperomierz i masz pomiar.

    No nie, napięcie i prąd ładowania możesz sobie oczywiście mierzyć równocześnie, ale
    mówisz o różnicy napięć : akumulatora i ładowarki, czyli "napięcie ładowania" minus
    "SEM akumulatora". A tego nie zmierzysz prosto, bo jak ładujesz to na zaciskach jest
    napięcie ładowania, a masz 2 druty ;) Musisz wyłączyć ładowanie, wtedy pomiar
    napięcia na tych drutach pokazuje SEM (jak w tej mojej ładowarce). Więc podpinając
    się ładowarką na 2 drutach i ładując stałym prądem nie masz fizycznej możliwości
    wykorzystania tej różnicy do sterowania, bo ... się nie da... za to da się utrzymać
    założony/ustalony prąd ładowania, sporo ładowarek pozwala go sobie ustalić w jakimś
    tam zakresie, np. w zalezności od pojemności aku...